Znany i uznany brand okularów Ray Ban

Ray-Ban to znany brand okularów. Jest to jedna z najbardziej innowacyjnych i rozpoznawalnych marek w świecie okularów. W 1999 r. marka została sprzedana włoskiej firmie Luxottica Group za 1,2 mld dolarów.

Znany i uznany brand okularów

Brand okularów Ray Ban to najlepiej sprzedające się marka okularów na świecie. W 1929 roku Generał MacCready zwrócił się do firmy Bausch & Lomb produkującej okulary z prośbą o stworzenie nowego typu okularów dla okularów. Szkła miały chronić pilotów przed odbiciami światła na dużych wysokościach oraz zapewniać wyraźnego obrazu w całym polu widzenia. Tak powstały pierwsze okularów z zielonymi soczewkami. Nazwano je ANTI GLARE. Na rynek komercyjny brand okularów trafił w 1936 roku. Okulary miały oprawę wykonaną z tworzywa sztucznego. Nadano im nazwę Aviator.

Brand okularów Ray Ban

Brand okularów Ray Ban

Specjaliści od marketingu zauważyli, że nazwa ANTI GLARE była zbyt ogólna i mało wyróżniająca. Dlatego w roku 1937 brand okularów przyjął nazwę Ray-Ban. Nazwa nawiązywała do funkcjonalnego wyróżnika jak posiada brand okularów Ray Ban – ochrony przed blaskiem i promieniami słonecznymi. Nazwa jest połączeniem dwóch angielskich określeń: Ray – promień, Ban – blokada. Od tej pory nazwa okularów składała się z dwóch elementów – nazwy marki i wyróżnika modelu, na przykład Ray-Ban Aviator.

Brand okularów szybko się rozwijał i wprowadzano kolejne innowacje i poprawiające jakość produktów rozwiązania. W 1938 roku wprowadzono produkty z linii Shooters: z jasnożółtymi szkłami do użycia we mgle oraz Outdoorsman kierowane do zajmujących się polowaniem, strzelaniem i dla miłośników wędkarstwa. Specjalnie zaprojektowane i wykonane szkła Ray-Ban, były polecane dla narciarzy, tenisistów i innych sportowców. Zastosowane rozwiązania pozwalały na doskonałe widzenie w każdych warunkach pogodowych.

Lata 50-te to czas, w którym brand okularów wiąże się z rynkiem mody i rozpoczyna współpracę z przemysłem filmowym. Coraz częściej w oprawach wykorzystywano nowe motywy, nowe kolory, nowe elementy dekoracyjne. Brand okularów podążał za modą. W latach 60. brand okularów Ray Ban zajął pozycje światowego lidera rynku okularów przeciwsłonecznych Znacznie rozszerzono portfolio produktów – oferowano ponad 50 modeli zarówno dla mężczyzn, kobiet a nawet specjalne modele dla dzieci.

Brand okularów zmienia właściciela

Sukces marki zainteresował inwestorów. Koncern Luxottica Group odkupił od Bausch & Lomb prawo do produkcji okularów marki Ray-Ban. Marka łączy rozwój procesów technologicznych i zastosowania innowacyjnych materiałów. Brand okularów stale wprowadza nowe kolekcje i rozwiązania.

Dodaj komentarz


WordPress SEO