Zmiana nazwy znanych marek

Produkty i firmy nie mają szans na sukces rynkowy bez unikalnej i wyróżniającej nazwy – nazewnictwo jest często kluczem do wyróżnienia marki. Potrzebna jest zmiana nazwy. Jak zmieniały się nazwy znanych firm i marek?

Zmiana nazwy i rebranding marek

Usługa BankAmericard i firmy Chargex z Kanady przyjęła nazwę Visa końcu lat 70-tych.

PKN Orlen chce zostawić na wszystkich rynkach, na których sprzedaje paliwo, tylko dwie nazwy marki – Orlen i Star, co oznacza, że z polskiego rynku zniknie ekonomiczny brand Bliska.

Karta kredytowa Interbank zmieniła nazwę na Master Charge w roku 1969, a następnie przyjęła nazwę MasterCard w 1979.

Spółka PKP Przewozy regionalne zmiania nazwę na Przewozy Regionalne, aby odciąć się od wizerunku PKP.

Datsun zdecydował się na zmianę nazwy na Nissan w roku 1983.

Batony Marathon w 1990 przemianowano nazwę na Snickers.

Nazwa Federal Express zmieniła się w FedEx. Zmiana nazwy nastapiła w roku 1994.

Nestlé Quik (była sprzedawana pod taką nazwą w USA) przejęło nową nazwę, dotychczas stosowaną w Europie – Nesquik.

Oil of Ulay w Wielkiej Brytanii przyjęło nową nazwę Olay w roku 1999.

York Telephone i New England Telephone, dwie marki które weszły w skład AT&T Bell Operating Companies, zamieniono na NYNEX w 1984, a po fuzjach z Bell Atlantic in 1997 i GTE, zmiana nazwy na Verizon w 2000.

Firma Borland zmieniła nazwę na Inprise w roku 1998, a nastepnie powróciła do nazwy Borland w roku 2001.

Andersen Consulting – zmiana nazwy na Accenture 1 stycznia 2001.

Cellnet zmienił się w BT Cellnet w roku 1999. Następna zmiana nazwy to przemianowanie na O2 dwa lata później, czyli w roku 2001.

Jif – środki czystości zmieniły swoje nazwy na Cif w roku 2001.

W Deloitte Consulting zmiana nazwy na Braxton miała miejsce w roku 2002, potem w roku 2003 powrócono do oryginalnej nazwy Deloitte Consulting .

We Francji, jogurt Bio, należący do marki Dannone zmienio na Activia, 16 stycznia 16 roku 2006. Zmiana nazwy miała miejsce ze względu na regulacje unijne dotyczące nazywania produktów organicznych.

Freeserve przemianowano na Wanadoo, a wprowadzenie nazwy Orange miało miejsce w 2006 roku.

Po połączeniu Petrochemii Płock i CPN nowa firma przyjęła nazwę ORLEN.

Ze względu na przepisy unijne dotyczące nazw produktów ekologicznych, Ekoland zmienił nazwę na Ekland.

Z tego samego powodu Biogran zdecydował o zmianie nazwy na Grana.

W roku 2010 Voestalpine Stahlhandel po przejęciu przez Złomrex, przyjęło nazwę COGNOR.

W roku 2011 marka Era przyjęła nazwę T-Mobile, od nazwy niemieckiego właściciela. Wcześniej Idea zmieniła nazwę Orange, z tego samego powodu.

General Motors postanowił poszukać nowej nazwy dla nowego modelu Buick LaCrosse w Kanadzie z powodu złych skojarzeń z nazwą.

Polska Żubrówka w Stanach Zjednoczonych przyjęła skróconą nazwę ZU.

Czeski Budweiser Budvar przyjął niefortunną nazwę “Czechvar” do działania na rynku amerykańskim.

Specjalna marka Nissana dla Chińczyków nazywa się w zachodnich językach Venucia, a po chińsku Qi Chen.

Hiszpański Carrefour zdecydował o zmianie nazwy sklepów Carrefour Express w Carrefour Market.

Firma Świtalski & Synowie pod koniec 2010 roku zmieniła nazwę na Czerwona Torebka. To także nazwa pasaży handlowych, które firma chce otwierać.

Ze względów wizerunkowych Osama Bin Laden planował zmianę nazwy Al-Kaida.

Jutrzenka Holding zmienia nazwę na Colian. W ten sposób linia ofertowa słodyczy nie będzie nazwą korporacji.

Ibiza Ice Cafe zmieniła nazwę spółki na Novian.

Komfort chciał wejść na giełdę i używać nazwy Baltis.

Francusko-amerykański wydawca gier komputerowych Infogrames Inc. ogłosił 2003 roku, że zmienia swą nazwę na  Atari.

Rezygnacja z nazwy Fortis to kolejny etap fuzji belgijskiej grupy finansowej z BNP Paribas.

Stopniową zmianę wizerunku przeszedł Commercial Union. Najpierw do Commercial Union dodano, Grupa AVIVA, następnie zwiększono znaczenie opisu Grupa Aviva, a na koniec zlikwidowano markę Commercial Union na rzecz Aviva.

WordPress SEO