Zmiana nazwy w spółkach giełdowych

Zmiana nazwy GRUPY PSW HOLDING

W 11 października Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. poinformował, że w związku ze zmianą firmy spółki GRUPA PSW HOLDING S.A. na PSW CAPITAL S.A., akcje spółki będą notowane pod nazwą skróconą „PSWCAPITA” i oznaczeniem „PCA”. Zmiana nazwy podkreśla inwestycyjny charakter spółki.

Zmiana nazwy BLUMERANG

27 października Zarząd Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie S.A. poinformował, że w związku ze zmianą firmy spółki BLUMERANG PRE IPO S.A. na BLUMERANG INVESTORS S.A., akcje spółki będą notowane pod nazwą skróconą „BLUMERANG”. Zmiana nazwy zawęża obszar działania i prezentacji marki.

Zmiana nazwy FireFly Technology

Spółka FireFly Technology zmieniła nazwę na FireFly Interactive. Zmiana nazwy ma na celu sprecyzowanie obszaru działania firmy i jej pozycjonowania rynkowego. Taka zmiana nazwy ma ukierunkować komunikacje obszaru działania firmy a nie tylko jej technologicznego charakteru, jak to miało miejsce wcześniej.

Zmiana nazwy CERSANIT

NWZ Cersanitu uchwaliło zmianę nazwy firmy na ROVESE. Jednym z powodów zmiany nazwy jest chęć odświeżenia wizerunku firmy. Innym powodem, może być oddzielenie marki produktów CERSANIT od wizerunku korporacyjnego. W ten sposób inne oferty i marki w portfelu ROVESE nabiorą większego znaczenia.
Gazeta giełdy „Parkiet” określiła, że nowa nazwa to kontaminacja: norweskiego „ro” – harmonia i spokój, oraz staroangielskiego „vese” – wiatr zmian. Rozumiemy, że klientami firmy są Norwegowie i Wikingowie, którzy osiedli w Anglii, bo dla nich takie wytłumaczenie będzie wiarygodne i zrozumiałe. Brak jasnej komunikacji firmy w temacie zmiany nazwy powoduje wiele domysłów i komentarzy. Czas pokaże co zmiana nazwy wniesie nowego do działania i prezentacji firmy.

Zmiana nazwy Gastel Żurawie

Jak podaje prasa, giełdowa spółka Gastel Żurawie, firma z rynku logistyki budowlanej, planuje zmianę nazwy. Nowa nazwa to HERKULES, nazwa bóstwa z mitologii rzymskiej. Kojarzy się on głównie z siłą. Zmiana nazwy, ma na celu poprawę / powiększenie świadomości marki. Warto zwrócić uwagę, że na świadomość składa się rozpoznawalności i znajomość. Trudno powiedzieć czy znajomość oferty firmy wzrośnie, bo Herkules nie do końca kojarzy się z organizacją i logistyką. Z drugiej strony, firma wcześniej używała marki HERKULES do oznakowywania swoich dźwigów i jak pokazują przytaczane przez spółkę badania, marka ta była bardziej znana od marki firmy. To zmiana nazwy oferty i produktu na nazwę firmy.

Dodaj komentarz


WordPress SEO