Zmiana nazwy zobowiązuje

Spółka Beef-San powstała w wyniku prywatyzacyjnych dawnego przedsiębiorstwa państwowego. Firma wcześniej działała w Sanoku i nosiła nazwę Przedsiębiorstwo Przemysłu Mięsnego. Podstawową działalnością spółki było przetwórstwo oraz obrót hurtowy i detaliczny mięsem oraz jego przetworami. Działalność spółki nie była jednak sukcesem. Beef-San w latach 2008-2009 stracił w sumie kilkadziesiąt milionów złotych. Inwestycja PBS Banku, który posiada obecnie 40% udziałów w Beef-San, nie zakończyła się sukcesem i postanowiono powrócić do podstawowej działalności związanej z usługami finansowymi. Zmiana nazwy okazała się koniecznością.

Nowa strategia i zmiana nazwy firmy

Zarząd Beef-San w grudniu 2010 roku zarejestrował zmianę statutu, w której firma zmienia nazwę. Nowa nazwa to „PBS Finanse Spółka Akcyjna” w skrócie „PBS Finanse SA”. W oparciu Podkarpacki Bank Spółdzielczy (PBS Bank) z siedzibą w Sanoku, spółka się zająć pośrednictwem kredytowym, udzielaniem szybkich pożyczek, a także leasingiem. Nowa działalność, więc konieczna była zmiana nazwy. Zmiana nazwy to pierwszy krokiem wdrażania nowej strategii. Zmiana nazwy ma wspierać firmę w budowaniu potencjału wzrostu i odzyskaniu zdolności emisyjnej. Nowa nazwa, a właściwie nazwa mało znanego regionalnego banku spółdzielczego, nie pomogła firmie w realizacji celu. Nowa strategia dla „nowej firmy” koncentrowała się na usługach finansowych i leasingowych. Do 4 października przyjmowane były zapisy na wykonywanie prawa poboru akcji PBS Finanse. Kurs akcji BPS Finanse jednak spadał. W związku z tym nie było dużego zainteresowania prawami poboru. Firma w swoich oświadczeniach i przekazywanych informacjach zapowiadała jeszcze większe rozszerzenie działalności, miedzy innymi na budowanie oprogramowania, doradztwem w zakresie informatyki oraz działalności pokrewne. Czyżby więc nie nowa strategia, a jeszcze nowsza strategia i kolejna zmiana nazwy. Poza propozycjami internautów na nazwanie spółki nie PBS Finanse tylko Beef Bank, może warto zastanowić się czy zmiana nazwy na Beef Soft dla działalności informatycznej nie jest wartościowa. Z kolejnych pomysłów na nową strategię można będzie zbudować spójną wizerunkowo Beef Group.

Zmiana nazwy zobowiazuje.

Przykład pokazuje, że zmiana nazwa jest często dla firmy koniecznością. Firma może być po prostu niewiarygodna i potrzeba pokazać nową ofertę po nową marką. Tylko, że to także nie wystarcza, potrzeba wiarygodnie potwierdzić, że umie się zrealiować to co się obiecuje. Zmiana nazwy zobowiazuje.

Dodaj komentarz


WordPress SEO