Zmiana marki Yves Saint Laurent

Niedawno nastąpiła zmiana marki YSL. Marka YSL została założona 45 lat temu. Jej twórcą i założycielem był Yves Saint Laurent. Siedemnastoletni artysta rozpoczął karierę w świecie wygrywając konkurs na projekt sukienki koktajlowej ogłoszony przez firmę Woolmark.

Historia i zmiana marki

Zauroczona młodym artystą redaktor naczelna miesięcznika Vogue poleciła kreatora Christianowi Dior. Bardzo szybko po spotkaniu z Diorem młody artysta został głównym projektantem uznanego domu mody. Potem przez kilka lat zarządzał marką Dior. Yves Saint Laurent robił to tak dobrze, że uchronił markę Dior przed bankructwem.

Yves Saint Laurent w roku 1962 założył własny dom mody – w skrócie nazywany YSL. Największe triumfy marki wiążą się z wypromowaniem krótkich skórzanych kurtek, tweedowych marynarek i wysokich butów. W ten sposób Yves Saint Laurent i jego marka zostały ikonami projektowania swojej epoki.

W roku 1993 dom mody YSL został odsprzedany do koncernu farmaceutycznego Sanofi, która to firma pozbyła się marki YSL na rzecz grupy Gucci. Zmiana marki nie miała miejsca – zmienił się tylko jej właściciel. W 2002 roku Yves Saint Laurent  zakończył swoją karierę projektową. Po odejściu mistrza na emeryturę, głównym projektantem marki YSL był Amerykanin Tom Ford. Funkcje tę pełnił do roku 2004. Po nim markę YSL prowadził włoski stylista Stefano Pilati. Kolejnym kierownikiem marki YSL i dyrektorem artystycznym został Hedi Slimane. Spośród wymienionych nazwisk, to on jest najbardziej radykalny w swoich decyzjach. Jedną z takich decyzji była zmiana marki i nazwy.

Zmiana marki

Zmiana marki

Od roku 2012 marka nosi nazwę Saint Laurent Paris. Nastąpiła znacząca zmiana marki. Z nazwy wyłączono imię założyciela marki YSL. W ten sposób zmiana marki zmienia wizerunek firmy. Skrócona nazwa daje marce bardzo praktyczne korzyści – jest łatwiejsza do zapamiętania. Jest także łatwiejsza do zapisania. Nazwa niewiele się skróciła. Wprowadzono opis „Paris”. Takie rozszerzenie kierowane jest do międzynarodowej klienteli, która traktuje stolicę Francji za stolicę światowej mody. To ma nadać marce YSL dodatkowy splendor i image luksusu. Zmiana marki ma pomóc firmie w wejściu na nowe rynki, dotarciu do nowych klientów i wprowadzeniu nowych ofert. Zmiana marki to przygotowanie do jej rozszerzania.

Dodaj komentarz


WordPress SEO