Zmiana CCC na NG2. Nowa nazwa grupy firm.

Historia Grupy NG2 wywodzi się z powołanego w latach 90. przedsiębiorstwa „Miłek”. Firma ta została założona przez obecnego prezesa i głównego akcjonariusza spółki – Dariusza Miłka. Wykorzystał on jako markę firmy swoje nazwisko. Od 1996 roku firma tworzyła sieć sklepów franczyzowych pod marką handlową „Żółta Stopa”. W roku 1999 zarejestrowana została powszechnie znana z oferty rynkowej spółka CCC Sp. z o.o..

W 2007 roku nazwa korporacyjna CCC została zmieniona na NG2. Firma NG2 zajmuje się dystrybucją oraz produkcją obuwia na terenie Polski oraz Czech. Firma działa poprzez sieć kilkuset sklepów, salonów i butików obuwniczych. Od 2 grudnia 2004 firma notowana jest na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Nazwa korporacyjna a strategia firmy

W wypadku NG2, nowa nazwa korporacyjna była wynikiem zmiany strategii rynkowej, której ideą było prezentowanie się jako właściciel portfela marek. W ten sposób nowa nazwa korporacyjna spółki giełdowej zaprezentowała zmianę podejście do budowy i zarządzania portfelem posiadanych marek.

Skąd taka nazwa korporacyjna dla dawnego CCC? Od lutego 2007 firma działa pod nazwą NG2. Zmiana nazwy nastąpiła po wprowadzeniu na rynek nowych konceptów biznesowych pod nowymi markami. NG2 to dość dziwny akronim, nie pasujący do konwencji nazywania marek. Otóż NG2 to skrót od New Gate Group. Trudność tej nazwy jest tym większa, że NG2 czyli New Gate Group, używa także nazwy Grupa NG2.

Jaka nazwa korporacyjna?

Nowa nazwa korporacyjna, miała związek z wprowadzeniem na rynek dwóch nowych brandów. Pierwszy z nich, QUAZI, to marka kierowana do kobiet. To skórzane markowe obuwie dla kobietom szukających swojego stylu i pragnących wyrazić siebie. To marka z segmentu premium, z ideą sprzedawania w butikach. Drugi Brand, BOTI, to marka dla mniej zamożnych klientów, mieszkańców średnich i mniejszych miast, oferowana w sklepach obuwniczych własnych i franczyzowych. Trzecia marka w portfelu marek NG2 to CCC, marka ekonomiczna. W ten sposób spółka giełdowa stała się dostawcą obuwia o bardzo szerokiej palecie, od prostego i taniego obuwia po produkty markowe i z założenia droższe. Działanie na giełdzie i kierowanie komunikatów do inwestorów pod marką CCC (Cena Czyni Cuda) nie oddawało ani idei ani wizerunku całego konceptu rynkowego spółki. Pod nazwą NG2 kryć się może na dobra sprawę wszystko. Czy taka powinna być nazwa korporacyjna?

Dodaj komentarz


WordPress SEO