Zakaz dla hasła „Taniej nie kupisz”

Rada Reklamy stwierdziła, że hasło reklamowe stosowane przez sieć hipermarketów Carrefour wprowadza w błąd.  Carrefour Polska na bilbordach zewnętrznych umieszczał slogan reklamowy „Taniej nie kupisz”. Komisja Etyki Reklamy uznała, że hasło reklamowe zawiera treści wprowadzające odbiorców reklamy – klientów i konsumentów – w błąd. Według Komisji używanie hasła „Taniej nie kupisz” powinno zobowiązywać reklamodawcę do stosowania faktycznie najniższych cen. Zespół Orzekający Komisji stwierdził, że
używanie tego typu haseł jest ryzykowne, niezależnie od produktu i branży. Może
się bowiem zdarzyć, że inna firma zaoferuje tego samego typu towar za niższą cenę. Komisja wydała zalecenie aby zmodyfikować hasło reklamowe w taki sposób, aby nie wprowadzało potencjalnych odbiorców w błąd.

Nie każde hasło reklamowe jest dobre i dozwolone.

Hasło reklamowe stosuje się po to, by zwrócić uwagę potencjalnego nabywcy na reklamę i oferowany przez nią produkt, a w konsekwencji zachęcić do jego zakupu. Dobre hasło reklamowe jest dopasowane do potrzeb grup docelowych, uwzględniają specyfikę konkurencji i plany dotyczące przyszłości marek. Projektuje się je tak, aby odwoływały się do emocji, zwracały uwagę i ułatwiały zapamiętanie przez stosowanie rymów, wieloznaczności, dowcipów i stopniowego odkrywania właściwych haseł. Hasło reklamowe jest jednym z elementów tworzenia tożsamości produktu lub usługi.

Projekt „hasło reklamowe” może obejmować:

  • projektowanie i kreacja -nowe hasło reklamowe
  • stylizację hasła reklamowego
  • tłumaczenie hasła reklamowego
  • standaryzację – czyli opis jak stosować hasło reklamowe
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na stosowanie hasła z logo firmy
  • organizację badań rynkowych, ocena nowego hasła reklamowego
  • audyt i ocenę: hasło reklamowe i jego siła, pozycjonowanie, perswazyjność
WordPress SEO