Ryanair – tania marka linii lotniczych

Ryanair – irlandzkie linie lotnicze, największa w Europie tania marka linii lotniczych. Spółka została założona w 1985 r. przez Tony’ego Ryana i jego dzieci. Spółka notowana jest na giełdzie.

Tania marka linii lotniczych

Ryanair jako tania marka znana jest przede wszystkim z niskich cen. Nastawiona na zysk firma wprowadziła standardy obsługi odbiegające od konwencji branży. Z drugiej zaś strony, każda okazja na pokładzie samolotu i w całym w procesie obsługi klienta, nastawiona jest na zarobek i zysk. Propozycje handlowe, loterie i oferty dominują relacje między pasażerami a linią lotniczą. Cierpi na tym wizerunek marki. Jednak model biznesowy jaki przyjęła tania marka linii lotniczych doskonale się sprawdza. Pomimo nierzadko negatywnych opinii o marce, niskie ceny przyciągają rocznie ponad 80 milionów pasażerów rocznie.

Tania marka linii lotniczych Ryanair

Tania marka linii lotniczych Ryanair

Tania marka i jej nazwa

Nazwa firmy pochodzi od nazwiska założyciela. Połączenie z angielskim słowem „Air”, jest konwencją branży lotniczej. Tania marka pomimo swojego wizerunku, stale się rozwija – doskonale wpisała się w oczekiwania klientów ekonomicznych.

Pierwsze połączenie zrealizowane przez Ryaniar miało miejsce z irlandzkiego miasta Waterford (WAT) do portu lotniczego Londyn-Gatwick (LGW). Tania marka obsługuje połączenia między 25 krajami Europy i Afryki.

Dodaj komentarz

WordPress SEO