Włoska marka premium – Diesel

Diesel to włoska marka premium. Marka ma międzynarodowy wizerunek ze względu na zastosowanie angielskiego słowa diesel. Marka znana jest głównie z luksusowych ubrań pret-a-porter dla młodych dorosłych klientów.

Włoska marka premium. Diesel.

Właścicielem i założycielem marki jest Renzo Rosso. Włoska marka premium została powołana przez Renzo Rosso w roku 1978. Diesel zdobył sobie pozycję na rynku światowym w latach 80. kiedy to zatrudnił dyrektora kreatywnego Wilberta Dasa i otworzył salon na prestiżowej City’s Lexington Avenue w Nowym Yorku.

Marka premium bazowała na amerykańskim modelu robienia biznesu, włoskiej kreatywności i niemieckiej solidności. Diesel od tego czasu stale rośnie, zakłada salony w wielu krajach na całym świecie. Włochy, USA i Niemcy to główne rynki dla marki Diesel.

Włoska marka premium. Diesel.

Włoska marka premium. Diesel.

Marka premium i coobranding

Największy salon marki znajduję się w Mediolanie. Prezentowana jest w nim pełna oferta firmy, obejmująca obuwie, bieliznę, torby. Na podstawie umów licencyjnych włoska marka premium oferuje okulary (produkowane przez Marcolin), biżuterię i zegarki (Fossil), i perfiumy (L’Oréal). Włoska marka wprowadziła także kolekcję swoich wyrobów dla Adidasa. Było to w roku 2008 – coobranding nosił nazwę Adidas Originals Denim by Diesel. Marka premium buduje sobie pozycję i wizerunek dzięki kolaboracji z innymi uznanymi markami produktów, na przykład z FIATem przy modelu 500, z marką AGV oferującą kaski dla motocyklistów. Diesel Home to tekstylia dla marki Zucch, oświetlenie Foscarini, wyposażenie kuchni Scavolini, a także sypialnie i meble Moroso, rower z Pinarello, słuchawki z Monster, motocykl z Ducati.

Włoska marka premium wykorzystuje w ten sposób swój wizerunek ze świata mody i przenosi go w obszar life-style. Tam gdzie są klienci marki premium, tam będą kolejne oferty rozszerzanego portfolio i działań w zakresie coobrandingu.

Dodaj komentarz

WordPress SEO