Wizerunek i marketing a nazewnictwo w sporcie

Kluby sportowe to coraz lepszy biznes – a to znaczy, że ważny dla ich istnienia jest wizerunek i marketing. Takie podejście do sportu zmienia sposoby zarządzania marką klubu, a to z kolei prowadzi do przypadków rebrandingu i zmian marek w sporcie.

Wizerunek i marketing w sporcie

W Stanach Zjednoczonych każdy klub ma swoją unikalną nazwę i logo. Każdy dba o swój wizerunek i marketing. Dotyczy to w szczególności klubów z drużynowych dyscyplin sportu, takich jak footbol amerykański, hokej czy koszykówka. I na rynku koszykówki szykuje się w najbliższym czasie poważna zmiana marki klubu. Koszykarze Hornets (Szerszenie) z Nowego Orlean, od następnego sezonu ligi amerykańskiej zmieniają nazwę na Pelikany. Właściciel klubu Tom Benson wybrał lokalny gatunek pelikana brązowego, jako nowy symbol drużyny. Pelikan brązowy jest także symbolem stanu Luizjana. Takie podejście do symboliki drużyny sportowej bardziej wiąże markę klubu ze stanem z którego drużyna pochodzi. Na tym ma się opierać wizerunek i marketing. Poza nazwą zmianie ulegną także barwy klubowe. Zamiast turkusowo-pomarańczowych strojów (dawne barwy szerszeni), zawodnicy będą nosić uniformy granatowe ze złotymi i czerwonymi aplikacjami. Nowa kolorystyka nawiązuje do symboliki stanu Luizjana i miasta Nowy Orlean. Takie barwy ma flaga miasta Nowy Orlean i flaga stanu Luizjana. Nowe logo zespołu to pelikan ze złotymi skrzydłami i piłką koszykarską w dziobie – ma wyróżniać markę klubu, wizerunek i marketing.

Wizerunek i marketing w sporcie

Wizerunek i marketing w sporcie

Wizerunek i marketing w symbolice sportowej

Jaki jest cel zmiany nazwy i zmiany symboliki klubu? Oczywiście chodzi o biznes, a właściwie o powiększenie skali biznesu poprzez rozszerzenie grupy fanów klubu. Wykorzystany ma do tego być nowy wizerunek i marketing. Zarząd liczy na patriotyzm lokalny. Zmiana wizerunku klubu ma doprowadzić do sytuacji, w której z Pelikanami utożsamiać się będą wszyscy mieszkańcy Luizjany. Zespół został przeniesiony do Nowego Orleanu z Charlotte. Miało to miejsce w 2002 roku. Po ponad 10 latach istnienia w Nowym Orleanie, włodarze klubu zmieniają wizerunek klubu na taki, który jest silniej powiązany z wizerunkiem miejsca, w którym klub działa. To nie pierwszy przypadek, w którym nowy wizerunek i marketing oraz zmiana siedziby w konsekwencji prowadziły do zmiany barw, nazewnictwa i logo klubu. Tam gdzie chodzi o pieniądze, sentymenty i tradycja schodzą na plan dalszy. Ta biznesowa reguła obowiązuje także i w sporcie. Wizerunek i marketing to gra o pieniądze.

Wizerunek i marketing

Wizerunek i marketing a symbolizm fonetyczny

Wizerunek i marketing a strategia zmiany marki

 

Dodaj komentarz


WordPress SEO