Wieloznaczność słowa CALIENTE

Caliente, jedna z nazw Forda. „Caliente” znaczy po hiszpańku “gorący”. Ale w wielu krajach posługujących się hiszpańskim, ma slangowe znaczenie “ulicznica” lub “prostytutka”.

Bezpieczeństwo nazw marketingowych

Jak się okazuje, naming wyłącznie jako unikalna kreacja nie daje gwarancji uniknięcia problemów marketingowych wynikających z wieloznaczności językowego. Nie warto na badaniach nazw oszczędzać, szczególnie gdy marka ma być oferowana na wielu rynkach. Naming produktów stanowić może bowiem poważne ograniczenie. Straty wynikające z konieczności zmiany nazwy lub wycofania się marki z rynku są niewspółmiernie większe od kosztów profesjonalnych projektów nazw, obejmujących testy lingwistyczne oraz badanie zdolności rejestrowej nazwy jako słowny znak towarowy. Naming produktów i to nie tylko kreacja nazw, ale przede wszystkim zestawy gwarancji, pozwalające marce efektywnie istnieć na rynku.

Dodaj komentarz


WordPress SEO