Wielkość w motoryzacji ma znaczenie

Ford nie spodziewał się kłopotów z nazwami swoich produktów na świecie, skoro nazwał jeden ze swoich modeli Pinto. Albo po prostu nie do końca przebadano lingwistycznie i znaczeniowo słowo. Okazało się bowiem, że marka tego auta nie wypaliła. W brazylijskim portugalskim slangu, „pinto” znaczy „mały penis”. No i jak tu zaszpanować takim wozem, nawet jeżeli pochodzi od uznanego amerykańskiego producenta. Jak się okazało, znaczenie nazwy miało wpływ na wizerunek i produktu i marki.

W takich sytuacjach grozi dodatkowe ryzyko, że reputacja i wizerunek mogą zostać przeniesione na markę korporacyjną. Wystarczy kilka anegdot lub dowcipów. Przykładem jest program Top Gear. Ta brytyjska produkcja sygnowana przez BBC cieszy się tak wielką popularnością, że gdy jeden z komentatorów porównał Forda Ka do żaby, spowodowało to spadek sprzedaży tego modelu.

WordPress SEO