Trup nazewniczy internetowej w szafie.

„Cadever” to wyraz w języku angielskim, którego używa się potocznie jako określenie ciał, na którym będzie wykonywana sekcja zwłok. Na rynku kiedyś istniała domena internetowa cadabra.com. Była to pierwsza nazwa jednej z księgarni internetowych. Nazwa niebezpiecznie często kojarzyła się użytkownikom właśnie ze słowem „cadaver”. Nie chcąc ryzykować negatywnych skojarzeń, Jeff Bezos postanowił zmienić nazwę firmy na amazon.com.

Etymologia nazwy amazon.com

Nazwa amazon.com miała nawiązywać do „Amazonki”, rzeki w Ameryce Południowej o największym średnim przepływie na Ziemi.

Amazon.com nawięzuje także do nazwy „amazonki”, w mitologii greckiej określającej plemię wojowniczych kobiet. Amazonki pochodziły od boga Aresa i nimfy Harmonii. Były narodem niezależnym i tworzyły społeczność wyłącznie kobiecą. Niezwykle waleczne kobiety, uważały mężczyzn za gorszych. Aby naród trwał, amazonki potrzebowały potomstwa. Dlatego utrzymywały stosunki z cudzoziemcami. Narodzonych chłopców zabijały, kaleczyły lub oddawały ojcom na wychowanie. Córki kształciły w sztuce wojennej.

Amazonka, to także określenie kobiety jeżdżąca konno.

Obszar działania amazon.com

Amazon.com to amerykańska firma specjalizująca się w handlu internetowym z siedzibą w Seattle (stan Waszyngton). Firma założona w 1994 roku przez Jeffa Bezos’a była jednym z pionierów w sprzedaży elektronicznej. Poczatkowo amazon.com był wyłącznie księgarnią internetową. Jej asortyment szybko poszerzył się o inne towary, takie jak: płyty DVD, muzyka, sprzęt komputerowy, elektronika, wyposażenie domów a nawet artykuły spożywcze.

Szybka zmiana nazwy, gdy zarząd firmy zauważył potencjalny problem, pomogła amazon.com. Zmiana miała miejsce na początku dzialalności firmy, nie było więc z tego powodu strat. Czym później zmienia się nie najlepszą nazwę, tym zmiana ta generuje wyższe koszty i powoduje więcej komplikacji.

Dodaj komentarz


WordPress SEO