Surface, nowa nazwa na rynku tabletów.

Microsoft zaprezentował nowy tablet. Surface to nazwa linii tabletów oznaczonych marką Microsoft. Surface ma konkurować z produktami Apple i urządzeniami opartymi na systemie Android. Nowa oferta Microsoft będzie miała także wpływ na wizerunek korporacji. Nowa nazwa ma promować masowy unikalny produkt.

Nowa nazwa a innowacyjność produktu.

Nazwa Surface była już wcześniej stosowana przez Microsoft. Surface – tak oznaczony był stół z ekranem dotykowym o przekątnej 30 lub 40 cali. Nowe urządzenie w portfolio Microsoft, będzie jednym z nielicznych tabletów na rynku, z możliwością wykorzystywania jako laptop. Może także pełnić funkcję stacji roboczej, jako że może stosować prawie typowe klawiatury: Touch Cover lub Type Cover. Nazwy klawiatur wyraźnie wskazują na zastosowanie, do jakiego zostały zaprojektowane.

Klawiatura Touch Cover, ma grubość 3mm i może występować w wielu wariantach kolorystycznych. Rozwiązanie z klawiszami ma zdecydowanie poprawić szybkość pisania, w stosunku do zwykłych tabletów. Klawiatura Type Cover ma 5mm grubości i wygląda jak klawiatura laptopa. Z nowości warto zwrócić uwagę na obudowę, zbudowaną ze stopu magnezu o nazwie marketingowej VaporMg. Nazwa wskazuje na lekkośc wykonanego z niej produktu.

Surface to angielskie słowo, które dosłownie znaczy: powierzchnia, nawierzchnia, płaszczyzna, obszar, wierzch, pole, oblicze. To nazwa generyczna.

 

Nowa nazwa surface.

Nowa nazwa surface.

Nazwa i jej idea marketingowa

Nazwa tabletu jest więc nazwą generyczną. Nic nie udaje – po prostu oddaje charakter i filozofię produktu. Podobnie jak nazwa Windows, słowo ma bardzo konkretne znaczenie. Takie podejście do nazewnictwa podkreśla koncept i filozofię Microsoft, jako marki masowej. Wizerunek firmy, która kojarzyła się głównie z systemami operacyjnymi i oprogramowaniem, stopniowo ewoluuje. Windows chce być kolejnym graczem na rynku padów, ze swoim własnym rozwiązaniem. Podkreśla to prosta, łatwa do zapamiętania nazwa. Wizerunek produktu dzięki zastosowanemu nazewnictwu będzie bardzo charakterystyczny. Marka produktu łączy w sobie unikalne wzornictwo i nazewnictwo.

Dodaj komentarz


WordPress SEO