Sukces marki z PRL’u – historia marki EMPIK

Historia marki EMPiK sięga czasów PRL-u i Klubów Międzynarodowej Prasy i Książki (KMPiK). W 1991 roku RSW Prasa-Książka-Ruch wniósł do nowej spółki 74 placówki KMPiK. Pierwsza litera akronimu nie była wymawiana – to skłoniło właścicieli do zmiany nazwy na EMPIK – jednakowo zapisywanej jak i wymawianej.

Historia marki EMPiK

EMPIK to działająca w Polsce marka sieci sprzedaży książek, wydawnictw muzycznych, filmów, gier, programów i akcesoriów komputerowych. W salonach firmy można kupić także prasę, bilety na wydarzenia kulturalne oraz wiele gadżetów.

Sukces marki z PRL'u - historia marki EMPIK

Sukces marki z PRL’u – historia marki EMPIK

Historia marki EMPiK sięga istniejących w okresie PRL-u Klubów Międzynarodowej Prasy i Książki (KMPiK). Pierwsza litera akronimu nie była wymawiana, więc nazwa brzmiała tak samo jak obecny zapis. Spółka EMPiK powołana została do życia w 1991 roku.

RSW Prasa-Książka-Ruch wniósł do spółki 74 placówki KMPiK. W 1994 firmę nabył od Skarbu Państwa koncern Eastbridge. Poszukiwanie najemców lokali w centrach handlowych obecnie rozpoczyna sią od salonu Empik. Historia marki EMPiK pokazuje że dobre zarządzanie marką z czasów PRL’u mogło przynieść ponadprzeciętne korzyści.

Dodaj komentarz


WordPress SEO