Jak projektować sugestywne slogany firmowe? Wpływ sloganu na kształtowanie wizerunku.

Slogany firmowe mają duży wpływ na kształtowanie wizerunku firmy.

Czym są slogany firmowe?

Dobre slogany firmowe są czymś więcej niż tylko uzupełnieniem nazwy. To odrębny komunikat przekazujący informację o wartościach firmy lub marki. Slogany firmowe to zwięzłe zdanie, znajdujące się pod lub obok znaku towarowego, które niesie przesłanie marki i jest zorientowane na silnie oddziaływanie na grupę docelową.

Jak inaczej nazywamy slogany firmowe?

Slogany firmowe określane są także jako: end lines, endlines or straplines (w Wielkiej Brytanii), tags, tag lines or taglines (w Stanach Zjednoczonych), claims (w Niemczech), baselines (w Belgii), signatures (we Francji) i pay-offs or payoffs (we Włoszech i Holandii).
Slogany firmowe powinny być perswazyjnymi komunikatami prezentującymi docelowy wizerunek i tożsamość firmy.

Jakie cechy mają slogany firmowe?

Dobry slogan firmowy jest łatwo zapamiętywany przez odbiorców, którzy dzięki jego charakterystycznej budowie mogą go sobie łatwo przyswoić i zapamiętać. Jako przekaz podkreślający walory produktu slogan wymaga ciągłego powtarzania w mediach tak, aby mógł zagościć w świadomości klientów. Celow umieszczane slogany firmowe w połączeniu z logo firmy powodują, że nazwa przedsiębiorstwa (marki) zapisuje się trwale w umysłach klientów.

Slogany firmowe są najłatwiejszą i najbardziej efektywną formułą komunikowania nowego lub zrewitalizowanego komunikatu marki firmowej. Slogany firmowe mogą rozszerzać znaczenie marki korporacyjnej, dodawać jej energii i witalności.

Gdzie są stosowane slogany firmowe?

Niezależnie czy konkretne czy abstrakcyjne, poważne czy śmieszne, slogany firmowe powszechnie używa się do:

  • Wyrażenia idei i znaczenie misji i wizji marki firmy.
  • Przekazania najistotniejszych wartości i charakter marki korporacyjnej.
  • Wyeksponowania głównego wyróżnika.
  • Zaprezentowania atrybutów przewagi konkurencyjnej.
  • Ukierunkowaniu komunikatów do docelowego rynku i grupy klientów.

Jeśli spojrzymy na ciekawe slogany firmowe, to zauważymy, że są różnorodne. Niektóre z nich są krótkie, zrozumiałe, proste w wymowie, mieszczące się w ramach estetyki, zwarte itd. Wystarczy pomyśleć o tytułach książek, utworów muzycznych lub filmów, które odznaczają się wspomnianymi cechami. Podobnie jak slogany, tytuły są również formą komunikacji marketingowej, której celem jest przekazanie pewnej idei, zwrócenie na siebie uwagi oraz wzbudzenie zainteresowania klienta. Zbudowanie unikalnego i wyróżniającego wizerunku.

Dobre slogany firmowe powinny:

  • Przypominać o ofercie (marce).
  • Uwzględniać główną korzyść produktu lub usługi.
  • Wyróżniać markę, budować jej reputację.
  • Lansować pozytywne wartości wizerunku.
  • Prezentować unikalny charakter.
  • Pełnić funkcję wspierania strategii.
  • Powiększać wizerunkową przewage konkurencyjną.
  • Cechować się wiarygodnością.

Kiedy slogany firmowe efektywnie kształtują wizerunek?

Slogan firmowy, aby efektywnie koształtował wizerunek, nie może być zwykłym banałem czy oklepanym frazesem. Nie powinien powodować negatywnych reakcji i sarkastycznej krytyki, ani być w jakikolwiek sposób pretensjonalny. Mimo swej skrótowości, dobre slogany firmowe niosą informuje o czymś konkretnym. Dobre slogany firmowe nie mogą sprawiać odbiorcy trudności w przyswojeniu. W żadnym wypadku slogany firmowe nie mogą być używane równocześnie przez inne firmy. Te wszystkie właściwości wpływają na łatwość w ich zapamiętywaniu. Kreatywne slogany firmowe to zawsze atrakcyjnieszy wizerunek.

Slogany firmowe a komunikacja firmy

Zapamiętywalność sloganów zależy w dużej mierze od spuścizny marki i czasu, w którym były komunikowane. Jeśli jest to jednak nowo powstały slogan, to jakie są sposoby na jego zachowanie w pamięci? Przede wszystkim powinien zawierać ideę fix. Im więcej fraz uwydatniających główną myśl, tym slogan staje się szybciej przyswajalny. Poza tym łatwiej jest zapamiętać slogany firmowe, które zawierają odpowiednio zilustrowane wyrażenia.
Slogany firmowe wspierają markę korporacyjną i są odwzorowaniem wizji firmy. Slogany są powiązane z markami ofert i produktów i komunikacją marketingową całej organizacji. Firma swoim wizerunkiem wspiera przecież wszystkie oferty.

Po co firmy stosują slogany firmowe?

Jako kolejny z nośników marki, slogany firmowe powinny komunikować to co najistotniejsze w marce: czym jest i co czyni ją wyjątkową. Należy w sloganie ukazać unikalność marki, zilustrować jej atrakcyjność i niepowtarzalność. Slogan nie tylko wspiera w odróżnieniu na rynku, slogan przede wszystkim służy wyróżnieniu. Slogany firmowe powinniśmy traktować jako motto, zawołania, które elektryzują nasze otoczenie. Nasz slogan nie powinien nikogo pozostawiać obojętnym. To przecież jeden z kluczowych elementów budowania wizerunku firmy. Dlatego slogany co jakiś czas należy rewitalizować. Odświeżenie pozwala być marce na czasie, nie wypaść z trendu i zwyczajnie się nam znudzić.

Slogay firmowe można używać aby:

  • Odwzorować zmianę pozycjonowania marki
  • Poprowadzić nową kampanię komunikacyjna
  • Wprowadzić nową lub rozszerzyć istniejącą ofertę
  • Zakomunikować nowe kierunki rozwoju
  • Lansować nowe elementy naszej przewagi konkurencyjnej
  • Dotrzeć do nowych klientów

Dobre slogany firmowe precyzują ideę marki, pozycję konkurencyjną, obietnicę, korzyści i benefity marki. Buduje wizeruenk marki i firmy. Zamyka cały komunikat marki w spójną historię. Slogany firmowe to wyekstrahowana istota prezentacji marki – zorientowana strategicznie, wyrażona artystycznie, zrealizowana perswazyjnie.

Projektowanie sloganów firmowych.

WordPress SEO