Slogan firmowy, tagline, a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa
Slogan firmowy, tagline, znacznie komunikacji korporacyjnejW projektowaniu tagline można odwoływać się do społecznej odpowiedzialności biznesu jako koncepcji zarządzania. Tagline powinno w takim modelu, odpowiadać na pytanie „przed kim i za co odpowiadamy?” Dzięki takiemu podejściu firma zwraca się bezpośrednio się do grupy docelowej, a poprzez to prezentuje się pozytywnie w szerokim otoczeniu. Pokazuje bardzo wyraźną obietnicę i odwołuje się do powszechnie uznanej wartości. Kształtuje swój „odpowiedzialny” wizerunek. Zasady stosowania taglineKonsekwencją takich zapisów jest konieczność poparcia deklaracji zawartych w tagline rzeczywistymi działaniem firmy. Warto więc zadbać o to, by odpowiedzialność, na którą powołuje się przedsiębiorstwo nie pozostawała jedynie w sferze deklaracji.
Funkcja tagline w komunikacji korporacyjnejTagline jest jednym z elementów systemu tożsamości i kształtowania wizerunku. Odpowiednio dobrany tagline może stanowić skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej i wspierać firmę w budowaniu pożądanych skojarzeń wizerunkowych i wysokiej świadomości marki. Efektem tagline oddającego ideę odpowiedzialności społecznej może być pozytywne nastawienie do firmy. Projektowanie sloganów firmowych |