Slogan firmowy, tagline, a społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa

Slogan firmowy, tagline, znacznie komunikacji korporacyjnej

W projektowaniu tagline można odwoływać  się do społecznej odpowiedzialności biznesu jako  koncepcji zarządzania. Tagline powinno w takim modelu, odpowiadać na pytanie „przed kim i za co odpowiadamy?”

Dzięki takiemu podejściu firma zwraca się bezpośrednio się do grupy docelowej, a poprzez to prezentuje się pozytywnie w szerokim otoczeniu. Pokazuje bardzo wyraźną obietnicę i odwołuje się do powszechnie uznanej wartości. Kształtuje swój „odpowiedzialny” wizerunek.

Zasady stosowania tagline

Konsekwencją takich zapisów jest konieczność poparcia deklaracji zawartych w tagline rzeczywistymi działaniem firmy. Warto więc  zadbać o to, by odpowiedzialność, na którą powołuje się przedsiębiorstwo nie pozostawała jedynie w sferze deklaracji.

Częstym błędem jest kształtowanie  tagline z deklaracjami populistycznymi i nie powiązanymi ze strategią działania firmy.

Funkcja tagline w komunikacji korporacyjnej

Tagline jest jednym z elementów systemu tożsamości i kształtowania wizerunku. Odpowiednio dobrany tagline może stanowić skuteczne narzędzie budowania przewagi konkurencyjnej i wspierać firmę w budowaniu pożądanych skojarzeń wizerunkowych i wysokiej świadomości marki. Efektem tagline oddającego ideę odpowiedzialności społecznej może być pozytywne nastawienie do firmy.

Projektowanie sloganów firmowych

WordPress SEO