Sery marki Turek

Historia firmy sięga roku 1925. Wtedy to ziemianie z okolic miejscowości Turek podjęli decyzję o założeniu Mleczarni Udziałowej. Pierwotna nawa firmy to „Ziemianka”. Podstawową działalnością firmy był skup i rozprowadzanie mleka. Dziesięć lat później poszerzono asortyment Mleczarni Udziałowej o produkcję masła i twarogu. Kolejne były sery marki Turek.

Sery marki Turek

Tak powstała Okręgowa Mleczarnia w Turku zrzeszająca okolicznych rolników. W czasie II Wojny Światowej produkcję wstrzymano. Wznowiono ją w 1945 roku. W roku 1954 mleczarni nadano prawną formę spółdzielni. Pod koniec roku 1981 uruchomiono pierwszą produkcję serów dojrzewających. Od tej pory, sery marki Turek kojarzone są z tą kategorią.

Sery marki Turek

Sery marki Turek

Kolejną zmianą było włączenie firmy w roku 1999 do francuskiej Grupy Bongrain. Po połączeniu Bongrain Polska oraz firm Toska i Turek stworzono jedno przedsiębiorstwo pod nazwą Mleczarnia Turek. Nastąpiła koncentracja produkcji – sery marki Turek stały się podstawowym produktem mleczarni. Wzmocniło to siłę marki i jej pozycję rynkową.

Sery marki Turek – nazewnictwo geograficzne

Nazwa marki produktów i nazwa firma nawiązują do nazwy miejscowości, z której wywodzi się pierwotnie przedsiębiorstwo. To jedna z najliczniej stosowanych konwencji nazewnictwa firm z branży mleczarskiej. Nazewnictwo w ten sposób nawiązuje do lokalnych tradycji. Sery marki Turek wpisują się w taką konwencje. Często wiąże się to z patriotyzmem lokalnym i przyzwyczajeniem do nabywania produktów lokalnych producentów.

Dodaj komentarz


WordPress SEO