Savile Row – jak wykorzystać wizerunek ulicy.

Savile Row w Londynie, to ulica, gdzie swoje pracownie ulokowały ekskluzywne zakłady krawieckie szyjące garnitury męskie na miarę. Na tej ulicy ostatnio otworzyła swój salon amerykańska marka Abercrombie & Fitch. Czy zmieni to wizerunek ulicy?

Wizerunek tradycyjny a nowe marki

Krawcy widzą zagrożenie ze strony marki Abercrombie & Fitch – dla stylu, jak i ekskluzywności produktów oferowanych przez zakłady z Savile Row. Boją się, że ucierpi wizerunek ich i ich usług. Aby bronić interesów krawców szyjących na miarę powstało Savile Row Bespoke Association. Ma ono chronić wizerunek Savile Row, który w sposób pośredni i bezpośredni jest wykorzystywany przez wiele firm. Zjednoczeni krawcy protestują także przeciw ekspansji sieci takich jak A&F na ich ulicy. Otworzenie salonu tej marki w „swojej” okolicy traktują jako próbę wykorzystania ich marki. Uważają że naruszany jest wizerunek miejsca, które krawcy swoim wieloletnim działaniem zbudowali. Chcieli by, aby Savile Row nie zmieniało swojego unikalnego charakteru i pozostało stolicą ekskluzywnego światowego krawiectwa.

Wizerunek „złotej mili krawiectwa”

Savile Row, zwana „złotą milą krawiectwa”, długo jeszcze będzie kojarzona z „bespoke tailoring”. Savile Row zbudowana została w latach 1731 – 1735. Początkowo mieszkańcami ulicy byli oficerowie armii brytyjskiej z rodzinami. Krawcy pojawili się na tej ulicy na początki XIX wieku. Jednak żadna z założonych wtedy firm nie przetrwała do dzisiaj. Wizerunek ulicy zmienił się dopiero w w nastepnym wielu. W 1846, Henry Poole, zwany założycielem Savile Row otworzył swój warsztat na pod numerem 32 na Savile Row. Choć nie był pierwszym krawcem na ulicy, inni nie stali sie tak znani jako on. Oto lista najbardziej znanych reprezentantów oryginalnej marki Savile Row – krawców kształtujących obecny wizerunek ulicy:

Chester Barrie

Chittleborough & Morgan

Davies and Son

Dege & Skinner

Gieves & Hawkes

H. Huntsman & Sons

Hardy Amies

Henry Poole & Co

Kilgour

Norton & Sons

Nutters of Savile Row

Ozwald Boateng

Richard Anderson

Richard James

Stowers Bespoke

Steed Bespoke Tailors

Wizerunek kraju pochodzenia

Hitoria Savile Row wiąże się także z historią zespołu The Beatles, który dodatkowo wylansował ulicę. Pod numerem 3 na Savile Row znajdują się biura wydawnictwa The Beatles’ Apple. The Beatles, podobnie jak Savile Row, to symbole brytyjskości. Wizerunek ich ściśle wiązał się z krajem pochodzenia. Marka Wielka Brytania jest jedna z najsilniejszych marek na świecie. Wizerunek brytyjskości silnie wspiera inicjatywy biznesowe na całym świecie.

Dodaj komentarz


WordPress SEO