Salvatore Legacy – nazwa najdroższego koktajlu świata.

„Salvatore Legacy” czyli „Dziedzictwo Salvatore” – tak na swoją własną cześć nazwał skomponowanego drinka, światowej sławy barman Salvatore Calabrese. To nowy rekord Guinnessa, który był bity w barze ekskluzywnego londyńskiego Klubu Playboy. Czy ta nazwa pozostanie nam długo w pamięci?

Nazwa koktajlu

Koszt koktajlu jest wypadkową cen użytych do jego wykonania składników. Kompozycja o nazwie „Dziedzictwo Salvatore” składała się z koniaku Clos de Griffier Champagne z 1788 roku, ziołowego likieru Kümmel z 1770 roku, pomarańczowego likieru Curacao Dubb z 1860 roku oraz Angostury Bitter z roku 1900.

Wartość, bo trudno mówić o cenie, skomponowanego z wymienionych składników koktajlu wyniosła 8.830 dolarów! Więcej warta jest jednak promocja, jaką dzięki temu przedsięwzięciu uzyskał klub oraz sam barman. Rekord wcześniej czy później zostanie pobity, ale publikacje zamieszczone w prasie i internecie jeszcze bardziej rozsławią, dość chyba próżnego barmana.

Nazwa Leagcy w namingu

Słowo „Legacy” jest stosowane dość często w nazewnictwie. Najbardziej znany jest chyba samochód Subaru Legacy. To średniej klasy japoński samochód osobowy. Japoński koncern rozpoczął produkcje tego modelu w lutym 1989 roku. Sprzedaż auta ruszyła w roku 1990. Ze względu na swój sukces, wprowadzono szeroką jak na tak niszową markę, paletę nadwozi. Subaru Legacy występuje jako sedan, kombi oraz w wersji uterenowionej o nazwie Outback. Auto jest stale doskonalone – niedługo zostanie wprowadzona na rynek kolejna generacja modelu o nazwie Legacy.

Nazwa Legacy używana jest także do nazywania innych produktów i … miejsc. Embraer Legacy 600 to średniej wielkości biznesowy odrzutowiec. Legacy Way to liczący 5.5km tunel w Brisbane. Nazwę Legacy Parkway nosi droga szybkiego ruchu w stanie Utah. Legacy Tower, to nazwa wieżowca budowanego w Chicago. Virginia Legacy to nazwa drużyny piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych. Miesięcznik amerykańskich pisarek nosi nazwę Legacy Journal.

Nazwa Legacy dla dziedzictwa marki barmana

Nazwa „Salvatore Legacy” niedługo zostanie zapomniana. To koktajl, którego prawdopodobnie nikt po raz kolejny nie skomponuje. Wątpliwe, aby ktoś wrócił jeszcze do tej historii i nazwy koktajlu. Droższe koktajle, o być może atrakcyjniejszych nazwach, będą przykuwały uwagę żądnych sensacji mediów. Może dlatego Salvatore Calabrese korzystając z chwili swojej pozabarowej sławy, nazwał drink swoim imieniem. Nazwa jest dobra do zapamiętania jak i do zapomnienia.

Dodaj komentarz


WordPress SEO