Portfolio nazw, nazwy dla wielu produktów.
Istnieją firmy, które mają szerokie oferty i stosują wiele marek i nazw dla swoich produktów. Mają szerokie portfolio nazw. Jak zaprojektować portfolio nazw?Marką rodzinna używana jest do nazwania wszystkich produktów danego portfolio jedną nazwą. Uzupełniona jest ona jedynie o nazwę samego towaru. Celem takiego nazewnictwa, jest wykorzystanie zaufania i lojalności klientów do marki nadrzędnej i przełożenia tego na całą rodzinę produktów. To typowy przykład wykorzystywania reputacji i synergii. To portfolio nazw w modelu monolitycznym. Jest to rozwiązanie tańsze i prostsze do wprowadzenia, niż budowanie dla każdej nowej oferty nowego i samodzielnego wizerunku. Oczywiście, korzystanie z nazwy dla całej rodziny produktów może także stwarzać problemy. Jeśli jeden z produktów zyskuje złą reputację w wyniku awarii, problemów z jakością lub serwisem, może to zaszkodzić reputacji całemu portfolio ofertowemu. Portfolio nazw to innymi słowy rodziny nazw firm, nazw produktów i usług. Ich cechą charakterystyczną jest zdolność do odzwierciedlania pewnego stanu rzeczywistego Jaki może być zakres prac związany z tworzeniem portfolio nazw:
W ramach kreacji portfolio nazw można stosować wiele metod projektowania. Portfolio nazw może być stworzona, przez używanie w nazwach tych samych prefiksów i sufiksów. Podobieństwo nazw rodzi się także, gdy w nazwie zastosowana zostanie ta sama pierwsza litera, lub bardzo silna litera w środku nazwy. Inną metodą jest zdublowanie liter w każdej nazwie. Najprostszym sposobem, aby zaistaniało portfolio nazw, jest budowanie nazw składających się z dwóch wyrazów, gdzie jeden jest wspólny dla wszystkich marek. |