Rebranding marki Tatra

Piwo Tatra rozpoczęto produkować pod koniec lat 70. Piwo warzono w browarze w Żywcu. Marka piwa początkowo nosiła nazwę Tatra Żywiec Lager. Potrzebny był rebranding marki.

Zmiana strategii i rebranding marki

Działania handlowe doprowadziły markę do znacznego eksportu, przeznaczoną głównie na rynek brytyjski. Pierwszy raz piwo zaprezentowano na wyspach brytyjskich podczas The Great Western Beer Festival w 1980 roku. Ciekawostką jest, że był to … klasyczny Żywiec. Jedyna różnicą by wydłużony do 6 m-cy terminem przydatności do spożycia, co wiązało się z eskportem do Wielkiej Brytanii.

Początkowo umieszczany na etykietach wizerunek charakterystycznej dla żywieckich piw tańczącej pary zmieniono. Był to pierwszy rebranding marki. Wprowadzono czarną gotycką czcionkę na żółtym tle, nawiązującym do popularnych piw niemieckich. Tatrę warzono do roku 1992. 

Markę reaktywowano w 1998 roku. Rebranding marki obejmował nie tylko etykietę, ale i samo piwo. Eksportowy Żywiec zastąpiono piwem o zawartości 11% ekstraktu oraz piwem mocnym o 15,1% ekstraktu. Utrzymano kolorystykę oznakowania butelki. Na etykiecie pojawił się wizerunek górala.  Rebranding marki przyniósł efekty.
Piwo obecnie produkowane jest w Leżajsku. Obecnie piwo jest produkowane także w Browarze Warka. Marka należy do Grupy Żywiec. W portfolio marki znajdują się Tatra Jasne Pełne, Tatra Mocne, Tatra Grzaniec oraz klasyczne piwo typu pilzneńskiego Tatra Jasne Pełne.

Werbalny rebranding marki

Na początku marka piwa kojarzona była ze sloganem reklamowym „sakramencko dobre piwo”. Po protestach władz i obywateli Podhala, z reklam usunięto określenie „sakramencko”, uznane za obraźliwe. Niby niewielki, ale także rebranding marki.

Rebranding marki Tatra

Rebranding marki Tatra

Nazwa piwa jest nazwą geograficzną i pochodzi od Tatr, najwyższego pasma górskiego w Polsce. Etymologia nazwy Tatry jest niejednoznaczna, a tłumaczenia są często ze sobą sprzeczne.

 

Dodaj komentarz


WordPress SEO