Reaktywacja marki Hoegaraden

Hoegaarden to obecnie znany belgijski browar. Zakład mieści się w małej miejscowości Hoegaarden pod Louvain. W Hoegaarden działał wcześniej mini browar, który Pierre Celis reaktywował. Był to ostatni w Belgii browar warzący piwa przeniczne z rodzaju bier blanche. Piwowar nazwał swój bowar De Kluis co znaczy Pustelnia. Reaktywacja marki obejmowała warzenie piwa z rodzaju witbier, które szybko stało się ponownie bardzo modne.

Dlaczego reaktywacja marki była niezbędna?

Hoegaarden w Brabancji było dawniej stolicą produkcji bier blanche. W regionie działało kilkadziesiąt niewielkich browarów specjalizujących się w produkcji piwa pszenicznego.
Browar w Hoegaarden strawił jednak pożar, dlatego Celis odsprzedał go grupie Interbrew. Poważne inwestycje w odbudowę zwiększyły potencjał produkcyjny browaru. Nastąpiła wtórna reaktywacja marki. Zmieniono nie tylko zakład produkcyjny ale i markę. Browar otrzymał nazwę Hoegaarden. Specjalnością zakładu pozostały piwa pszeniczne.

Reaktywacja marki Hoegaarden

Reaktywacja marki Hoegaarden

W browarze Hoegaarden warzone są następujące submarki piwa typu witbier:

Hoegaarden Rosée
Hoegaarden Citron
Hoegaarden Spéciale
Hoegaarden Grand Cru

Reaktywacja marki i rodzaju piwa

Witbier to tradycyjne belgijskie piwo pszeniczne. Ten rodzaj piwa często jest nazywany w Belgii białym piwem – bier blanche. Smak tego rodzaju piw jest bardzo charakterystyczny. Mają one wyraźną nutę zbożową z cytrusowym posmakiem. Smak jest wynikiem doboru odpowiedniego szczepu drożdży. Dla zwiększenia siły aromatu do brzeczki dodaje się składniki aromatyzujące: skórki pomarańczowe, kolendrę, imbir. Witbier jest warzony metodą górnej fermentacji i niefiltrowany. Jest to piwo z natury swojej mętne. Reaktywacja marki i piw rodzaju witbier jest zasługą piwowara Pierre Celis.

Reaktywacja marki – przykłady:

Reaktywacja marki Diacia

Reaktywacja marki Jarzębiak

Reaktywacja marki Celia

Reaktywacja marki Datsun

Dodaj komentarz


WordPress SEO