QAMINA

Qamina to nazwa usługowej firmy ze Stanów Zjednoczonych. Nazwa zwiera literę „Q”, która ma być jej wyróżnikiem i najbardziej charakterystycznym elementem. Rykiem działania firmy jest serwis i usługi związane z sieciami komputerowymi.

Nazwa z założenia miała wyróżniać firmę, dlatego nie zastosowano standardów i konwencji nazewniczych branży. Nowa nazwa miała być świeża, innowacyjna, prosta, sympatyczna i przyjazna. Dlatego decyzja o nadaniu nazwie formy żeńskiej, trzech rytmicznie czytanych sylabach.

Nazwa nie ma znaczenia leksykalnego i ma formę międzynarodową. To typowy przykład neologizmu.

Kreacja i projektowanie nazwy toczyło się równolegle do projektu logo firmowego i systemu identyfikacji wizualnej. Litera „Q” jest podstawą wyróżnienia i odróżnienia marki. Naming dla firmy usługowej opierał się na ścisłej współpracy z klientem, trzech fazach projektowania i weryfikacji. Nazwa w efekcie końcowym  jest łatwa zapamiętania, powtórzenia i zapisania.

W projekcie zostały zachowane wszystkie zasady ANGRAM:

  • rozpoznawalność
  • atrakcyjność
  • unikatowość
  • bezpieczeństwo

Projekt nazwy opierał się po ściśle określone pozycjonowanie nowej marki. Nazwa w ostatniej fazie projektowania została wybrana z 24 propozycji, na podstawie testów preferencji.

WordPress SEO