Podział Kraft Foods. Nowa marka Mondelez.

Koncern Kraft Foods został podzielony na dwie oddzielne firmy. Nowa marka i spółka nosi nazwę Mondelez International Inc., druga część koncernu pozostała przy nazwie Kraft Foods. Mondelez ma rozwijać się na szybko rosnącym i dynamicznie zmieniającym rynku przekąsek. Kraft Foods będzie działać na terenie Ameryki Północnej. Mondelez w swoim portfolio ofertowym ma takie maki jak Oreo, Milka i Cadbury.

Nowa marka na rynku słodyczy i przekąsek

Wizja tej marki  Mondelez prosta – zająć kluczową pozycję na światowym rynku przekąsek, ze szczególnym naciskiem na kraje szybko rozwijające się. O aspiracjach nowej marki mówi sama nazwa, nawiązująca do obszaru działania firmy. Nie marki regionalne, ale silne marki światowe będą podstawą ekspansji Mondelez. Choć rentowność na tych produktach na razie jest dość niska, to dynamika rozwoju tego asortymentu powinna być zachętą dla cierpliwych inwestorów. Nowa marka Mondelez ma według analityków szansę na sukces rynkowy.

Nowa nazwa marki i nazwa spółki – Mondelez – to połączenie łacińskich słów „monde” (świat) oraz „delez” (pyszny).

Nowa marka i jej portfolio

Nowa marka ma szerokie portfolio marek produktowych. Do portfela marek tej organizacji poza najsilniejszymi markami (Oreo, Milka i Cadbury), trafi wiele marek mniejszych. Alpen Gold, Bubbaloo, Belvita, Carte Noir, Chips Ahoy, Club Social, Dentyne, Gevalia, Halls, Hollywood, Jacobs, Kenco, Lacta, Lu, Maribou, Nabisco, Newtons, Nilla, Nutter Butter, Onko, Prince, Premium, Ritz, Simmenthal, Stimorol, Tang, Tassimo, Toblerone, Trakinas, Trident, Triscuit, Velvetta, Wheat Thins.

Nowa marka słodyczy - mondelez

Nowa marka słodyczy - mondelez

Mondelez ma ambicje zostać liderem rynku przekąsek na świecie.  Plany tej nowej marki stały się możliwe po przejęciu przez Kraft Foods koncernu Cadbury . W ten sposób Mondelez posiada trzy silne marki ogólnoświatowe: Oreo, Milka i Cadbury. Nowa marka planuje najprawdopodobniej rozbudować portfolio marek globalnych.

Podział koncernów nie jest na światowym rynku zjawiskiem powszechnym. Szczególnie spinn off o tak strategicznym koncepcie rozwoju rynkowego. Z reguły podział wynika z problemów koncernu. W tym jednak wypadku i nowa marka i spółka matka są w dobrej sytuacji ekonomicznej.

Dodaj komentarz


WordPress SEO