Pasztet podlaski – nazwy geograficzne

Nazwy geograficzne odnoszą się do miejsc. Jak wykorzystać taka formę nazewnictwa? Jak budować markę produktu i firmy?

Polskie nazwy geograficzne

Producentem pasztetu podlaskiego jest Drosed. Drosed to marka firmy i oznakowanie produktów Siedleckich Zakładów Drobiarskich Drosed Spółka Akcyjna. To polskie przedsiębiorstwo produkujące artykuły spożywcze założone zostało w 1957 roku w Siedlcach. Państwową firmę sprywatyzowano w 1993 roku. Kolejną ważną datą w historii firmy był rok 2000, kiedy to Drosed wszedł grupy L.D.C.. Ten francuski koncern jest potentatem na rynku drobiu w Europie.

Nazwy geograficzne - pasztet podlaski

Nazwy geograficzne – pasztet podlaski

Specjalnością produkcyjną polskiej spółki jest przetwórstwo mięsa drobiowego. Działalność firmy obejmuje wylęg piskląt, produkcję żywca drobiowego oraz ubój i przetwórstwo mięsa, głównie kurzego. Najbardziej rozpoznawalnym produktem Drosedu jest pasztet podlaski. Charakterystyczna żółta puszka głęboko zakorzeniła się w świadomości Polaków. Marka powstała w czasie PRL, jako oznaczenie produktu. Z czasem nabrała cech marki handlowej i jest obecnie chroniona jako znak towarowy. Nazwy geograficzne nawiązują od regionu, z którego pochodzi Drosed. Siedlce są jednym z największych miast Podlasia.

Polskie nazwy geograficzne

Nazwy geograficzne były bardzo popularne w czasach PRL. Innymi znanymi markami geograficznymi z tego okresu są: Majonez Kielecki, Mąka Szymanowska, Piwo Tyskie, Paprykarz Szczeciński. Wszystkie te nazwy nawiązują do miejsca produkcji produktów. Żadna z nazw miejscowości nie ma cech wartościujących markę, zostały one wytworzone przez produkty. Nazwy geograficzne żyją często jako marki niezależnie od nazw miejscowości, rzek, gór czy regionów.

Dodaj komentarz


WordPress SEO