opony.pl + ogumienie.pl + oponeo.pl

Pod koniec lutego 2010 roku giełdowa spółka Oponeo.pl przejęła firmę Favonia Polska. Lider rynku sprzedaży opon przez internet wraz z przejęciem firmy pozyskał domeny opony.pl i ogumienie.com. Jak twierdzą specjaliści z rynku domen, „opony.pl” firma Oponeo.pl kupiła za 960 tys. zł. Prawie milion złotych za domenę, która nie jest nazwą możliwą do zastrzeżenia jako znak słowny towarowy. Nie jest to domena, na którą firma może uzyskać monopol patentowy. Co więcej jest to domena „konkurencyjna” do domeny „oponeo.pl”.

Rodzi się pytanie, czy lepiej mieć jedną, ale bardzo silną nazwę z pełną ochroną prawną, czy wiele domen i nazw, które zwiększają dostępność oferty firmy, ale bez problemu mogą stać się przedmiotem nieuczciwej konkurencji?

Przejmowaną firmę wyceniono na 13,2 miliona złotych. Była to jedna z największych transakcji na rynku internetowych sklepów. Spółka Favonia Polska Sp. z o.o. sprzedała w 2009 roku ponad 100 tysięcy opon. Taka sprzedaż dała firmie drugie miejsce na rynku sprzedaży opon w Internecie. Dzięki temu oponeo.pl powiększyło swoje udziały rynkowe o 15%.

Dodaj komentarz


WordPress SEO