O.CO gorsze od OVESTOCK.COM

Firma Overstock.com wraca do swojej starej nazwy. W lipcu 2010 roku firma kupiła domenę o.co za sumę 350 tysięcy dolarów. Transakcja ta była hitem kolumbijskiego rejestru domen. Poza domeną internetową firma zmieniła także nazwę na o.co.

Dlaczego nowa nazwa się nie przyjęła? Klienci zareagowali na zmianę nazwy pozytywnie. Portal transakcyjny cieszył się w dalszym ciągu dużą popularnością, tyle że klienci mylili się i wpisywali rozszerzenie „com” zamiast „co”. Pomimo tego, że rejestr .co osiągnął świetny wynik i po roku miał już ponad milion rejestracji, to daleko mu do 100 milionów adresów z rozszerzeniem .com. Poza tym szybka zmiana i nazwy i domeny przy braku przemyślanej komunikacji wprowadziła zamieszczanie wśród ludzi.

Zmiana nazwy nie zawsze prowadzi do sukcesu

W ten sposób okazało się , że atrakcyjna domena nie zawsze prowadzi do sukcesu. Internauci mylą .co z .com. Konsekwencje tego poniosła reputacja firmy Overstock.com. Na stronie firmy widnieje logo O.CO oraz podpis: „Also known as Overstock.com®”.

Dodaj komentarz


WordPress SEO