Nowa strategia marketingowa i nowa nazwa.

Przykład rozszerzania marki prezentuje Grupa Jeronimo Martins w Portugalii. Firma ta znana jest w Polsce z prowadzenia sieci sklepów Biedronka. Nowa strategia marketingowa w Jeronimo Martins polega na otwieraniu poradni medycznych na terenie zarządzanych przez grupę supermarketów Pingo Doce.

Nowa strategia marketingowa

Nowa strategia marketingowa nazwana została Walk’In Clinics, co w luźnym tłumaczeniu można przełożyć na „Wstąp do kliniki”. Nowe placówki oparte na nowej strategii marki już działają w czterech miejscach. Pierwsze kliniki Walk’In Clinics, zostały otworzone w Lizbonie, Sintrze, Aveiro i Santa Maria da Feira. Pomimo różnej marki, oba biznesy, supermarket i klinika, połączone są współdzieloną powierzchnią. Lokalizacją klinik są bowiem te same miejsca, co supermarketów Pingo Doce. Czyli do lekarza klienci mogą się udać po lub przed zakupami, w drodze do lub z pracy.

Nowa strategia marketingowa opiera się na wykorzystaniu istniejącej sieci supermarketów, dobrze znanych i dobrze kojarzonych przez klientów. Supermarket, który jest miejscem codziennych zakupów, staje się w ten sposób miejscem kolejnej usługi. Strategia marketingowa polega na rozszerzeniu kategorii usług z których korzysta masowy klient. Po barach szybkiej obsługi, sieciach stacji benzynowych, aptek, pojawia się sieć masowych przychodni zdrowia. Będą one łatwo dostępne i zlokalizowane, tak jak miejsca codziennych zakupów.

Strategia marketingowa i rynkowa firmy

Strategia marketingowa i rynkowa firmy

Model biznesowy a nowa strategia marketingowa

Strategia marketingowa wykorzystuje lokalizacje i powierzchnie należące do grupy. W ten sposób koncept ma niższe koszty. Masowa jest także oferta klinik. W Walk’In Clinics konsumenci będą mogli przeprowadzić podstawowe badania medyczne. Strategia marketingowa Walk’In Clinics, zakłada również możliwość odwiedzenia zamkniętego katalogu lekarzy specjalistów. Wyróżnikiem konceptu są także godziny otwarcia, takie jak supermarketów. Przychodnie są czynne codziennie przez 12 godzin. Model biznesowy zakłada więc dostosowanie godzin działania do potrzeb klientów. Kliniki stają się w ten sposób bardziej przystępne zarówno od swoich prywatnie prowadzonych odpowiedników. Szybkie zakupy mogą zostać połączone z szybką wizyta u lekarza w Walk’In Clinics. To zupełnie nowa strategia marketingowa.

Dodaj komentarz


WordPress SEO