Nowa nazwa produktu – Intel Haswell

Intel w 2013 roku chce wprowadzić nową linię procesorów wraz z nową nazwą produktu. Procesory te wraz nową platformą sprzętową będą przeznaczone dla notebooków i dla komputerów typu desktop. Nową nazwą produktu i architektury procesora będzie HASWELL.

Haswell to wieś w Anglii, w hrabstwie Durham. Leży 11 km na wschód od Durham i 374 km na północ od Londynu. Czy nazwa wsi miała coś wspólnego z kreacja nazwy dla nowego procesora, nie wiadomo. Pochodzenie tej dziwnej nazwy miejscowości jest anglo-saksońskie.

Pod nową marką procesora Haswell będą się kryły układy 2- lub 4-rdzeniowe, W swojej pracy Haswell będzie wykorzystywał technologie takie jak Hyper-Threading i Turbo Boost. Architektura Haswell ma być następcą Sandy Bridge.

Nazwa produktu a marketing

Wybór nazwy produktu lub nazwy usługi jest decyzją kluczową dla sposobu komunikowania marki. Nazwa produktu powinna być dostosowana  do używania w działaniach marketingowych i promocyjnych. Tylko z bezpieczną i skuteczną nazwą można zbudować silną markę. Aby to było możliwe nazwa musi spełniać dwa podstawowe kryteria: kreatywnie wyróżniać i gwarantować bezpieczeństwo.

Nazwa produktu – zasady projektowania

W wypadku projektów, których tematem jest nazwa produktu, które mają być stosowane w kampaniach reklamowych, wymagana jest zdecydowanie większa perswazyjność nazwy oraz silniejsze powiązanie z ofertą niż w projektach nazw firmowych. Nazwa produktu podlega także częstszemu niż marka firmy repozycjonowaniu i zmianom. Tak jest i wypadku Intela, który wraz z opracowaniem kolejnej architektury procesora wprowadza nowe nazwy produktów.

 

Dodaj komentarz


WordPress SEO