Nowa marka w portfolio Forda

Ford przedstawił Koncept samochodu o nazwie Vertrec. Koncern z Detroit chce wprowadzić ogólnoświatowy model kategorii SUV. Nowy model z nową nazwą ma zastąpić model Kuga. Podczas salonu samochodowego w Los Angeles zaprezentowano wersję seryjną nowego auta. Z tym, że nowa nazwa brzmiała już Escape 2013. Z ciekawostek nazewniczych, warto zwrócić uwagę na systemy elektroniczne stosowane w innych osobowych modelach Forda: Sync, MyFordTouch, Blis, Curve Control, Torque Vectoring Control. Jeden samochód, a tyle nazw. Wiąże się to ze strategicznym znaczeniem nazewnictwa w lansowaniu i budowaniu marek samochodów. Jest to jeden z kierunków poszukiwania wyróżnienia na rynku. Własne systemy i submarki mają pokazać potencjalnym klientom zaawansowanie technologiczne i innowacyjność modeli. Nazwa dla samochodu, szczególnie dla modeli o zasięgu światowym, wiąże się z wieloma ograniczeniami. Z jednej strony to ochrona jako znak towarowy, z drugiej strony to różna wymowa nazwy w różnych językach, z trzeciej zaś to niebezpieczeństwo wprowadzenia niefortunnych nazw o nieprzewidzianych skojarzeniach.

Dodaj komentarz


WordPress SEO