Nowa domena internetowa Facebook’a

W Ameryce Północnej naming jest zjawiskiem powszechnym. Dziennie w Urzędach Patentowych rejestruje się około 1000 nazw. Firmy stale uzupełniają portfolio swoich marek. Facebook zapłacił prawdopodobnie 8,5 mln dol. za domenę „fb.com”. Koncern nabył prawa do domeny „fb.com” od American Farm Bureau Federation (AFBF), amerykańskiej organizacji zrzeszającej gospodarstwa rolne w Stanach Zjednoczonych. Po co korporacji Marka Zuckerberga taka domena, skoro firma jest właściciel marki i domeny „facebook.com”? Być może jest to związane z planami wprowadzeniem własnej usługi poczty elektronicznej. Ciekawostką jest to, że internauci uwielbiający skróty, zamiast pisać „facebook” używają dwóch liter „fb” i wszyscy wiedzą o co chodzi. To taki spontaniczny naming. Stąd też może dodatkowe uzasadnienie tak wysokiej wartości tej domeny dla amerykańskiej korporacji. Projektując nazwę Facebook Mark Zuckerberg prawdopodobnie nie wiedział co to naming. Płacąc za domenę „fb.com”, na pewno już tak.

Dodaj komentarz


WordPress SEO