Rodziny i systemy nazw

Portfolio ofert i marek – rodzina nazw

Systemy nazewnicze to innymi słowy rodziny nazw firm, nazw produktów i usług. Ich cechą charakterystyczną jest zdolność do odzwierciedlania pewnego stanu rzeczywistego
– faktu przynależność firm lub produktów do grupy, wzajemnych relacji i hierarchii między jakimiś elementami tworzącymi grupę. Systemy nazewnicze mogą obejmować nazwy firm i produktów, domeny internetowe, stanowiska firmowe czy strukturę organizacyjną firmy. W ramach wykonanych w tym obszarze prac, czesto powstaje grupa nazw lub rodzina nazw.

Zakres prac produktu „rodzina nazw” oferowany przez ANAGRAM:

  • projektowanie nowej nazwy dla produktu, towaru, oferty lub usługi
  • projekt pozycjonowania nowej marki ofertowej, w ramach rodziny nazw
  • stylizację nazwy produktu, usługi, oferty lub towaru, dopasowanie do rodziny nazw
  • standaryzację nazwy – czyli jakiej komunikacji wymaga rodzina nazw
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu firmowego
  • projekty sloganów firmowych dopasowanych do grupy firm lub ofert
  • organizację badań rynkowych dla nowej nazwy
  • audyt i ocenę nazwy: siła nazwy, pozycjonowanie nazwy, perswazyjność nazwy
  • badanie ochrony prawnej nazwy, audyt praw własności do nazw
  • pomoc w rejestracji nazwy jako znak towarowy
  • organizację badań rynkowych dla nazw tworzących rodzinę

Rodzina nazw jako synergie

Poprzez podobieństwa i zależności między nazwami, można pokazać jak duża jest rodzina nazw. Tak prezentacja zapewnia synergie wizerunkowe pomiędzy poszczególnymi ofertami. Podobieństwa nazw w rodzinie mogą także pomagać przenoszeniu reputacji z marek silniejszych na słabsze. Rodzina nazw jest też często  wykorzystywana w prezentacji podobnego asortymentu.

Jak powstaje rodzina nazw

W ramach kreacji nazw można stosować wiele metod projektowania. Rodzina nazw może być stworzona, przez używanie w nazwach tych samych prefiksów i sufiksów. Podobieństwo nazw rodzi się także, gdy w nazwie zasosowana zostanie ta sama pierwsza litera, lub bardzo silna litera w środku nazwy. Inną metodą jest zdublowanie liter w każdej nazwie. Najprostszym sposobem, aby zaistaniała rodzina nazw, jest budowanie nazw składających się z dwóch wyrazów, gdzie jeden jest wspólny dla wszystkich marek.

Dorobek nazw grup, holdingów – rodzina nazw firmowych

Grupa PKO BP – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

ORLEN – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

COMMERCIAL UNION POLSKA – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

Grupa APATOR – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

Grupa ZASADA – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

Grupa ZŁOMREX – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

ARTEGENCE – nazewnictwo spółek w grupie kapitałowej

PROGRAM PULA – program usług konwergentnych TP SA

PKO Bank Polski – nazewnictwo usług i ofert zależnych Banku\

KLOSE – nazewnictwo ofer meblowych dla salonów, jadalni, sypialni, gabinetów

KLOSE Livingi – Wyraź Siebie

KLOSE Sypialnie – Azyl i Nastrój

KLOSE Gabinety – Prestiż w Praktycznej Przestrzeni

KLOSE Jadalnie – Miejsce Wspólnych Spotkań

ARTEGENCE – agencja interaktywna z grupy Omnigence

EFIGENCE – firma doradcza z grupy Omnigence

 

Inne oferty ANAGRAM Naming: