Dobre nazwy produktu to podstawa sukcesu rynkowego.
Wybór nazwy dla produktu lub usługi jest decyzją kluczową dla sposobu komunikowania marki. Tworzymy nazwy przygotowane w różnych aspektach do stosowania w działaniach marketingowych i promocyjnych.
Jakie cechy posiadają nazwy produktów realizowane przez nasz zespół?
Zła nazwa sukcesowi szkodzi, ogranicza markę, a w porównaniu z konkurentami wypada blado i niekonkurencyjnie. Wszystkie zaprojektowane nazwy produktów i usług mają gwarantowane domeny internetowe, sprawdzamy ich znaczenie w innych językach. Jednym z składowych oferty może być badanie, jak konkurenci chronią prawnie swoje marki na określonych rynkach i w określonych branżach. Dla uzyskania dodatkowych gwarancji możliwe jest przeprowadzenie badań rynkowych lub badań konsumenckich.
Wybór nazwy dla produktu lub usługi jest decyzją strategiczną. Tylko z bezpieczną i skuteczną nazwą można zbudować silną markę. Aby to było możliwe nazwa musi spełniać dwa podstawowe kryteria: kreatywnie wyróżniać i gwarantować bezpieczeństwo.
Jak projektować nazwy produktu?
Tworzymy nazwy poduktów, które są łatwe do zapamiętania, bezpieczne w różnych aspektach ich stosowania oraz są efektywnym narzędziem współtworzącą silną markę. Nasze opracowania pozwalają marce szybko wyróżnić się na rynku i pozytywnie wyróżnić się od konkurentów. W wypadku projektów nazw, które mają być stosowane w kampaniach reklamowych, wymagana jest zdecydowanie większa perswazyjność nazwy oraz silniejsze powiązanie z ofertą niż w projektach nazw firmowych. Marki ofert podlegają częstszemu niż marki firm repozycjonowanie. Zgodność marki z segmentacją i strategią komunikacji jest warunkiem koniecznym jakości projektu. Projektujemy nazwy dostosowane do różnych kultur, rynków i odbiorców. Projektujemy nazwy pojedynczych marek jak i nazwy dla całych rodzin produktów, asortymentów i submarek.
Pozycjonowanie nazwy produktu
Pozycjonowanie aby było skuteczne wymaga współgrania nazwy i hasła reklamowego. W wielu wypadkach realizujemy projekty integrujące te dwa elementy komunikacji werbalnej.
Zasady projetowania nazwy produktu
Tworzymy nazwy produktów, które są łatwe do zapamiętania, bezpieczne w różnych aspektach ich stosowania oraz są efektywnym narzędziem współtworzącą silną markę. Odpowiednia nazwa dla firmy, produktu lub usługi pozwala marce szybko wyróżnić się na rynku i pozytywnie wyróżnić się od konkurentów.
ANAGRAM Naming oferuje następujące usługi w ramach projektowania nazwy produktu:
- projektowanie nowej nazwy dla produktu, towaru, oferty lub usługi
- projekt pozycjonowania nowej marki produktu
- stylizację nazwy produktu, usługi, oferty lub towaru
- standaryzację nazwy produktu – czyli opis zasad poprawnego stosowania nazwy
- opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu reklamowego
- projekty sloganów firmowych dopasowanych do nazwy produktu
- organizację badań rynkowych dla nowej nazwy produktu
- audyt i ocenę nazwy produktu: siła nazwy, pozycjonowanie nazwy, perswazyjność nazwy
- badanie ochrony prawnej nazwy produktu, audyt praw własności do nazw
- pomoc w rejestracji nazwy produktu jako znak towarowy
Oferujemy także nazwy na sprzedaż – mają one zarezerwowaną domenę internetową z rozszerzeniem pl lub com, nie ma identycznych nazw zarejestrowanych w większości klas towarowych w polskich i wspólnotowych bazach słownych znaków towarowych, nazwy nie mają negatywnych bezpośrednich znaczeń w podstawowych językach europejskich. Koszt wykupu praw do nazwy zaczyna się od 500 zł netto na rynek polski i 3000 zł netto na rynek międzynarodowy. Koszt wykupu nazwy zależy od jej długości, unikatowości i klas ochrony prawnej. Na życzenie Klienta przeprowadzany jest pełen audyt nazwy.
Dorobek – zrealizowane projekty nazwy produktu:
VITAY – nazwa programu lojalnościowego stacji ORLEN
PEWNA PRZYSZŁOŚĆ – nazwa produktu ubezpieczeniowego Commercial Union Polska
RADOŚĆ ŻYCIA – nazwy dla produktu ubezpieczeniowego Commercial Union Polska
SOLARIS – autobusy miejskie, kreacja nazwy produktu
NAVIA – kreacja nazwy produktu opertego na technologii bakteriostatycznej firmy POCH
SASHQUICK – nazwy produktu spożywczego dla firmy SPAFood
HELIANT – nowe nazwy produtu dla mąki Gdańskich Młynów i Spichlerzy
PLATIUNUM – nazwa produktu VIP PKO Banku Polskiego
BILIX – projekt nazwy produktu rozrachunkowego Krajowej Izby Rozliczniowej
OGNIVO – nazwa usługi ektronicznej wymiany informacji Krajowej Izby Rozliczniowej
L’ESPRIT DECOR – kreacja nazwy produktu BARLINEK
QBIX – nazwa masy samopoziomującej NOVA WYKŁADZINY
SISTENA – nazwa produktu FAEL /LEGRAND
QMPEL – produkt telekomunikacyjny dla TP SA
WYBRANE NUMERY – nazwa usługi dla TP SA
PROGRAM PULA – projekt nazwy usług konwergentnych TP SA
ESSENCE – projekt nazwy produktu dla lifestyleowego „magazynu ludzi sukcesu”
HOMEK – kreacja nazwy produktu marki serków Mleczarni Kalisz
DEKORADA – nowatorski koncept handlowy w Galerii ECHO, kreacja nazwy produktu
DEEMEED – marka sprzętu sportowego
TECOR – marka specjalistycznego produktu hutniczego