Nazwy dla polskiego Pendolino

PKP Intercity ma w najbliższym czasie zakończyć konkurs na wybór nazwy dla polskiego superszybkiego pociągu. Czas najwyższy, bo pociągi mają jeździć po Polsce już za dwa lata. Będą szybkie i wygodne, jak zapewnia dyrekcja spółki.

Kreacja nazwy pociągu

Takie też powinny być nazwy: proste, polskie i oddające charakter sposobu podróżowania. W finałowej trójce propozycji, znalazły się nazwy: Bielik, Aero, Błyskawica. Pierwszy do typowo polski ptak, element naszego godła narodowego. Aero kojarzy się z lataniem. Błyskawica nawiązuje do groźnej nazwy polskiego niszczyciela z czasów drugiej Wojny Światowej. Który projekt nazwy wygra?

Aby wziąć udział w zabawie i wyborze nazwy należy przesłać email wraz z krótkim uzasadnieniem. Zastanawiające są dwie sprawy, czy to naprawdę jest zabawa czy poważne przedsięwzięcie marketingowe oraz czy brakuje uzasadnień do propozycji, że potrzeba poszukiwać ich u konsumentów. Dominuje chyba typowe w naszym kraju podejście, że ma się podobać. Może faktycznie nie jest to takie ważne, jakie będę te nazwy. Może terminowe uruchomienie połączeń polskiego Pendolino jest bardziej kluczowe dla sukcesu projektu i reputacji PKP Intercity. A może poprzez takie działania PKP Intercity lansuje nową ofertą i już teraz buduje świadomość marki. Srebrna karta dla zwycięzcy to niezbyt wygórowana nagroda. Być może złota karta zmotywowała by bardziej i poszukiwaczy nazwy i głosujących.

Nazwy dla super pociągu

Nazwy dla super pociągu

Przy okazji budowania marki kolejowej warto zastanowić się nad nazwą PKP Intercity. Nazwa spółki niesie wiele wątpliwości, zarówno ze względua na nawiązanie do nazwy właściciela jak i mało polskie określenie Intercity.

Ochrona prawna nazwy

Na koniec jeszcze aspekt prawny i testowanie projektu nazwy. Nazwy odgrywają tak istotną rolę w procesie kreowania marki. To za pomocą nazwy przywoływane są wartości, których związek z marką stworzono w trakcie całego procesu komunikacji i promocji. Ta właściwość nazw wyjaśnia, dlaczego tak popularne jest kopiowanie nazw marek o ustalonej reputacji. Oczywiście istnieje również druga strona medalu – negatywne skojarzenia z nazwą mogą być przeniesione na wszystkie nazwy podobne do niej. Dlatego kopiowanie nazwy może być tak szkodliwe. Aby uchronić się przed szkodami, jakie może wyrządzić nieuczciwe kopiowanie nazwy czy sloganu, należy zaopatrzyć się w oręż pozwalający na skuteczne przeciwstawienie się tego typu praktykom. Jest nim uzyskanie ochrony prawnej  dla nazwy w Urzędzie Patentowym.

Dodaj komentarz


WordPress SEO