Nowa nazwa dla firmy

Kreatywna i bezpieczna nazwa dla firmy.

Nazwa dla firmy jest podstawą prezentacji rynkowej. Na rynku często można spotkać bardzo podobne do siebie nazwy firmy, nazwy produktów, marek i usług, które powstały poprzez zastosowanie obowiązującego w branży stylu. Trudno je od siebie odróżnić i zapamiętać. Zdarza się również, że nazwy firmy są mylące lub posiadają zakodowane negatywne skojarzenia, które utrudniają budowanie wizerunku lub uniemożliwiają wejście na nowe rynki. Jak powstaje dobra nazwa dla firmy?

Naming - nazwy firm

Naming – nowa nazwa dla firmy

Nowa nazwa dla firmy

Naszą specjalizacją są projekty nazwy dla firmy, marki, produktów i usług, oraz całych systemów nazewniczych. Dodatkowo oferowana jest zmiana nazwy firmy czyli renaming. ANAGRAM Naming dba, aby projektowane nazwy dla firmy były dopasowanie do indywidualnego charakteru przedsiębiorstw. Poszukujemy nazw kreatywnych, posiadających zdolność do wyróżnienia na rynku, z zakodowanymi w nich pozytywnymi znaczeniami. Wykraczamy poza przyjęte stereotypy, szukamy niecodziennych rozwiązań i źródeł inspiracji. Dzięki temu zaprojektowane przez ANAGRAM nazwy dla firmy, nazwy produktów, marek i usług przyciągają uwagę klientów i mają większe szanse na uzyskanie ochrony prawnej.

Nie każda nazwa dla firmy spełnia swoje funkcje. Źle dobrana nazwa dla firmy może firmie utrudniać działalność. Istnieje wiele ograniczeń w wyborze właściwej nazwy. Warto się zatem zorientować, jakie obostrzenia czekają na nas w procesie nazewniczym. Jakie ograniczenia musi pokonać każda projektowana nazwa dla firmy.

Nowa nazwa dla firmy.

Wydaje się, że aby powstała dobra nazwa dla firmy potrzeba jedynie chęci i odrobiny wyobraźni. Któż ma bogatszą wyobraźnię od dzieci, które nową nazwę dla przedmiotu potrafią wymyślić w kilka sekund? Czy w tak krótkim czasie może powstać nowa nazwa dla firmy? Nic bardziej mylnego. To prawda, że kreatywność odgrywa ważną rolę, lecz niepoparta konkretnym i przemyślanym planem zła nazwa dla firmy może spłatać nam figla. Oczywiście, etap twórczy jest punktem wyjścia. Warto mieć wówczas w pamięci kilka zasad tworzenia nazwy dla firmy. Nazwa dla firmy powinna być: czytelna, prosta i łatwa do zapamiętania, a przy tym oryginalna. Załóżmy, że udało nam się taką wymyślić. Jesteśmy zadowoleni z efektów: nazwa prezentuje się dobrze, wpada w ucho; jest jedyna w swoim rodzaju. Czyżby to oznaczało, że możemy rozpocząć działalność na rynku, objawić się światu, przedstawić nową ofertę?

Nazwa dla firmy. Slogan reklamowy.

Nazwa dla firmy. Slogan reklamowy.

Nazwa dla firmy a ograniczenia rynkowe

Z jednej strony ładna nazwa może pomagać w „wejściu na rynek”. Z drugiej zaś strony, trzeba mieć na uwadze ograniczenia, z jakimi możemy się spotkać. Chodzi o zestaw reguł i zasad dotyczących reguł językowych, geograficznych i prawnych. Jaka jest najlepsza nazwa dla firmy?

Dobra nazwa dla firmy powinna być poprawna pod względem gramatycznym, semantycznym i logicznym. Nie mogą się do niej zakraść żadne błędy językowe. Nawet te „celowe” lapsusy nie są mile widziane. Trzeba bowiem pamiętać o przyjętej normie ogólnej polszczyzny, w ramach której mieści się również nazewnictwo. Wiele polskich wyrazów ma kilka znaczeń, co może wprowadzać niepokój odbiorcy i wywoływać niepożądane skojarzenia. Wystarczy choćby wspomnieć producenta lasek dla starszych osób, który taką nazwę nadaje własnej firmie. Oprócz swego pierwotnego znaczenia wyraz ma również wiele pejoratywnych konotacji. Czy to zatem dobra nazwa dla firmy?

Trzeba wziąć też pod uwagę skojarzenia w innych językach i to nie tylko w przypadku działalności na rynkach zagranicznych. Znamiennym przykładem jest odrestaurowana kamienica na Rynku Głównym w Krakowie, którą nazwano z angielska Boner Palace. Angielscy turyści zrywają boki, ponieważ słowo boner w języku angielskim oznacza „penisa w erekcji”. Jeśli decydujemy się na wyraz nieistniejący w słowniku polszczyzny, warto pamiętać, by był on logicznie użyty. Zadanie ułatwi nam też stosowanie alfabetu łacińskiego. Posługiwanie się polskimi literami może powodować trudności w percepcji. Nazwa dla firmy musi być sprawdzona pod względem znaczenia co najmniej w podstawowych językach międzynarodowych (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański).
Znacznie bardziej mogą dokuczyć obostrzenia prawne. Nazwa dla firmy nie może naruszać praw własności innych firm. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy wybrana przez nas nazwa dla firmy nie zarejestrowana jako słowny znak towarowy. Działając pod nazwą zarejestrowaną już wcześniej przez kogoś, musimy się liczyć z tym, że możemy zostać posądzeni o naruszenie zasad nieuczciwej konkurencji i że będziemy musieli pożegnać się z dobrym wizerunkiem firmy. Nazwa dla firmy musi być w pełni bezpieczna.

Nazwa dla firmy – reguły projektowania.

Nowa nazwa dla firmy, powinna odwzorowywać charakter prowadzonej działalności. Jak czytamy w kodeksie cywilnym, nazwa dla firmy, której właścicielami są osoby fizyczne, powinna zawierać ich imiona i nazwiska oraz dodatkowo wybrane określenia.
W przypadku spółek obowiązują inne reguły. O ile spółka, nazwa dla firmy, powinna być oznaczona imieniem i nazwiskiem wspólników, o tyle przedsiębiorstwo przez nich prowadzone nie musi być tak oznaczone. Pamiętając o wspomnianych wyżej zasadach, z pewnością unikniemy sytuacji, w której będziemy zmuszeni wymieniać nazwę dla firmy, opóźniając dalszy rozwój i budowanie wartości firmy. Nazwa dla firmy musi być bowiem zgodna z prawem.

 ANAGRAM Naming oferuje:

  • projektowanie – nowa nazwa dla firmy, spółki lub grupy firm
  • pozycjonowanie nowej marki – nazwa dla firmy jako marka korporacyjna
  • stylizacja zasad stosowania – jak powinna być używana nazwa dla firmy
  • standaryzacja nazwy dla firmy – czyli opis zasad poprawnego  stosowania
  • opracowanie instrukcji pozwalającej na doprojektowanie sloganu firmowego
  • projekty sloganów firmowych dopasowanych do nazwy firmy
  • organizację badań rynkowych dla nowej nazwy dla firmy
  • audyt i ocenę nazwy: siła nazwy firmowej, nazwa dla firmy z perspektywy perswazyjności
  • badanie ochrony prawnej jaką posiada nazwa firmy
  • audyty praw własności do nazwy firmy
  • nazwa firmy jako znaki towarowy, pomoc w rejestracji
  • opracowanie zapisu wizji i misji firmy

Oferujemy także nazwy na sprzedaż – mają one zarezerwowaną domenę internetową z rozszerzeniem pl lub com, nie ma identycznych nazw zarejestrowanych w większości klas towarowych w polskich i wspólnotowych bazach słownych znaków towarowych, nazwy nie mają negatywnych bezpośrednich znaczeń w podstawowych językach europejskich. Koszt wykupu praw do nazwy zaczyna się od 500 zł netto na rynek polski i 3000 zł netto  na rynek międzynarodowy. Koszt wykupu nazwy zależy od jej długości, unikatowości i klas ochrony prawnej.  Na życzenie Klienta przeprowadzany jest pełen audyt nazwy. 

Dorobek – nowa nazwa dla firmy:

ORLEN – nazwa dla firmy petrochemicznej, największej firmy w Europie Centralnej

NETIA – nazwa dla firmy telekomunikacyjnej – niezależny operator telekomunikacyjny

TYSKIE BROWARY KSIĄŻĘCE – nazwa dla firmy piwowarskiej

EMPIK MEDIA & FASHION – nazwa dla firmy dystrybucyjnej, lidera oferty lifestyleowej

EMPERIA – nowa nazwa dla firmy – lider dystrybucji dóbr szybkorotujących

STOEN – nazwa dla firmy energetycznej, głównego dostawcy energii w Warszawie

COGNOR – nazwa dla międzynarodowego dystrybutora wyrobów hutniczych

LUVENA – nowa nazwa dla firmy produkującej nazwy sztuczne

POLFA BOLESŁAWIEC – stylizacja nazwy dla fabryki materiałów medycznych

RAFIL – stylizacja nazwy dla producenta farb i lakierów

ELDA – nazwa firmy dla producenta osprzętu elektroinstalacyjnego

ORCHIS – nazwa spółki Gdańskiego Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej

START HOTEL –  nowa nazwa dla firmy zarządzającej ogólnopolską siecią hoteli

POLBISCO – nazwa dla Stowarzyszenia Polskich Producentów Wyrobów Czekoladowych

AURUM – nazwa dla funduszu inwestycyjnego

ARCANA – nowa nazwa dla firmy – wydawnictwa

CAVA –  nazwa dla sieci kawiarnii

CLINIKA – nazwa dla portalu medyczny

GEMFIS – nazwa dla firmy księgowej – kancelaria doradztwo podatkowego

CONSUS – nowa nazwa dla firmy konsultingowej

DELFIA – nazwa dla firmy produkującej opakowania z tworzyw sztucznych

NUVARRO – firma konsultingowa

CELLIA – nazwa dla firmy telekomunikacyjnej – dystrybucja telefonów

KOLAJA&PARTNERS – nazwa dla firmy konsultingowej

GAUDIO – nazwa dla przychodni rehabilitacyjna

SOLOGIS – nazwa dla firmy informatycznej

DEXTERUS – nowa nazwa dla firmy doradczej

ANTA – nowa nazwa dla dystrybutora ekskluzywnych mebli tapicerowanych

ARCANA  – nowa nazwa dla firmy meblowej

QUAMINA – nowa nazwa dla firmy amerykańskiej z rynku komputerowego

AXTONE – europejski lider w produkcji podzespołów kolejowych

DEEMEED – nowa nazwa dla firmy produkcyjnej – plecaki i torby podróżne

EVOLTEC – nowa nazwa dla firmy elektroinstalacyjnej – technika połączeń kablowych

NORRON – nowa nazwa dla firmy z rynku inżynierii hydrobudowlanej

Nazwy firmy jako domeny internetowe

Clinika.pl – nazwa dla portalu o zdrowiu

Axtone.eu – nazwa serwisu lidera osprzętu dla kolei

Omnigence.com – nazwa portalu grupy multimedialnej

Navia.eu – nazwa serwisu internetowego technologii Navia™

Quamina.com – nazwa dla amerykańskiego portalu usługowego

Expertia.pl – nazwa dla portalu ubezpieczeniowego

Cobra.pl – nazwa portalu wiedzy o marce

BrOKline.pl – nowa nazwa dla portalu doradczego

JanAstner.pl – portal fotograficzny

Evoltec.com – nazwa dla firmy technik połączeń kablowych

 Oferta ANAGRAM Naming

Nowa nazwa dla firmy: wyróżnienie marek korporacyjnych na rynku.

Nie każda nazwa dla firmy spełniają swoje funkcje. Źle dobrana nazwa dla firmy może firmie utrudniać działalność. Istnieje wiele ograniczeń w wyborze właściwej nazwy firmy. Warto się zatem zorientować, jakie obostrzenia czekają na nas w procesie nazewniczym.

Projektowanie  – nazwa dla firmy a ograniczenia rynkowe

Z jednej strony ładna nazwa dla firmy może pomagać w „wejściu na rynek”. Z drugiej zaś strony, trzeba mieć na uwadze ograniczenia, z jakimi możemy się spotkać. Chodzi o zestaw reguł i zasad dotyczących reguł językowych, geograficznych i prawnych.

Dobra nazwa dla firmy powinna być poprawna pod względem gramatycznym, semantycznym i logicznym. Nie mogą się do niej zakraść żadne błędy językowe. Nawet te „celowe” lapsusy nie są mile widziane. Trzeba bowiem pamiętać o przyjętej normie ogólnej polszczyzny, w ramach której mieści się również nazewnictwo. Wiele polskich wyrazów ma kilka znaczeń, co może wprowadzać niepokój odbiorcy i wywoływać niepożądane skojarzenia. Wystarczy choćby wspomnieć producenta lasek dla starszych osób, który taką nazwę nadaje własnej firmie. Oprócz swego pierwotnego znaczenia wyraz ma również wiele pejoratywnych konotacji. Czy to zatem dobra nazwa dla firmy?

Trzeba wziąć też pod uwagę skojarzenia w innych językach i to nie tylko w przypadku działalności na rynkach zagranicznych. Znamiennym przykładem jest odrestaurowana kamienica na Rynku Głównym w Krakowie, którą nazwano z angielska Boner Palace. Angielscy turyści zrywają boki, ponieważ słowo „boner” w języku angielskim oznacza „penisa w erekcji”. To bardzo nietrafna nazwa dla firmy i nazwa dla hotelu. Jeśli decydujemy się na wyraz nieistniejący w słowniku polszczyzny, warto pamiętać, by był on logicznie użyty. Zadanie ułatwi nam też stosowanie alfabetu łacińskiego. Posługiwanie się polskimi literami może powodować trudności w percepcji. Nazwy dla firmy musi być sprawdzone pod względem znaczenia co najmniej w podstawowych językach międzynarodowych (angielski, niemiecki, francuski, hiszpański).
Znacznie bardziej mogą dokuczyć obostrzenia prawne. Nazwa dla firmy nie może naruszać praw własności innych firm. Przede wszystkim należy sprawdzić, czy wybrana przez nas nazwa dla spółki nie zarejestrowana jako słowny znak towarowy. Działając pod nazwą zarejestrowaną już wcześniej przez kogoś, musimy się liczyć z tym, że możemy zostać posądzeni o naruszenie zasad nieuczciwej konkurencji i że będziemy musieli pożegnać się z dobrym wizerunkiem firmy.

Nazwy dla firmy – reguły i zasady tworzenia.

Przy wyborze nazwy firmy, liczy się również charakter prowadzonej działalności. Jak czytamy w kodeksie cywilnym, nazwa firmy, której właścicielami są osoby fizyczne, powinna zawierać ich imiona i nazwiska oraz dodatkowo wybrane określenia.
W przypadku spółek obowiązują inne reguły. Nazwa dla firmy to nazwa dla spółki. O ile spółka powinna być oznaczona imieniem i nazwiskiem wspólników, o tyle przedsiębiorstwo przez nich prowadzone nie musi być tak oznaczone. Pamiętając o wspomnianych wyżej zasadach, z pewnością unikniemy sytuacji, w której będziemy zmuszeni zmienić nazwę, uniemożliwiającą dalszy rozwój i budowanie wartości firmy. Każda nazwa dla firmy musi być bowiem zgodna z prawem.