Nazwa sieci handlowej Polo Market
Polo Market to nazwa sieci handlowej. Te polskie sklep spożywczo-przemysłowe działają już na terenie Polski.Nazwa sieci handlowej Polo MarketFirma powstała w 1997 roku z połączenia 27 sklepów pięciu właścicieli z Konina, Inowrocławia, Świecia, Torunia i Płocka. Firma działa jako sp. z o.o. i posiada w 100% polski kapitał. Firma osiąga obroty ponad 2 mld złotych rocznie. Obecne zatrudnienie jest na poziomie około 10 tys. osób. Nazwa sieci jest coraz bardziej znana w kraju. W skład firmy wchodzi ponad 300 sklepów w kilkunastu województwach. Poza wzrostem organicznym, rozrost firmy stał się możliwy poprzez przejęcia, miedzy innymi placówek krakowskiej sieci ABC oraz kilku sklepów PSS „Społem”. Została tam prowadzona nowa nazwa sieci. Obecnie Polo Market jest jedną z największych i najdynamiczniej rozwijających się polskich sieci marketów. Firma posiada wysoki udział w rynku sprzedaży artykułów spożywczych w Polsce. Pod względem obrotów Polo Market plasuje się w czołówce polskich detalistów. Slogan firmy to „Niskie ceny”. Firma dawniej posługiwała się sloganem „Mój ulubiony”. Do zmiany sloganu zmusiła bardzo silna konkurencja, szczególnie ze strony sieci Biedronka i Lidl. Nazwa sieci jest dwuelementowa. Człon „market” wskazuje na rodzaj prowadzonej działalności, „polo” jest faktycznym wyróżnikiem marki. Nazwa sieci jako zestawienieNazwa sieci to zestawieniem. To połączenie dwóch wyrazów w całość stwarzającą pozory bycia frazą, lecz interpretowaną jako pojedynczy leksem. W nazwach tego typu wyrazy składowe nie mogą być rozdzielone. Niemożliwe jest także zastąpienie któregokolwiek z nich innym, nawet pokrewnym. Człony zestawienia, zachowują się niczym składniki zrostu bądź złożenia. Nazwa sieci należy do bardzo popularnej konwencji nazewniczej. Polo – bluzka, koszulka W esperanto Polo znaczy Polak. We włoskim polo to także biegun, kraniec Jak podane przykłady pokazują, nazwa polo jest słowem często używanym w nazewnictwie. Nazwa sieci korzysta z popularności oznaczenia polo. |