Nazwa nowego produktu – strategia rozwoju portfolio

Marka Dekoral ma swój początek w latach 90-tych, we Wrocławiu w fabryce Polifarb Wrocław S.A. Dekoral to nazwa nowego produktu – lakierobejcy do drewna. Nazwa ta do 1998 roku istniała jako marka dla preparatu do dekoracji i ochrony drewna. Następnie nazwę przejęło przedsiębiorstwo.

Nazwa nowego produktu a strategia marki

W latach 90-tych na polskim rynku farb i lakierów nie istniały żadne rozpoznawalne marki dla tych produktów. Po przeprowadzeniu badań rynku Polifarb Wrocław połączył się z Polifarb Cieszyn i utrzymano nazwę Dekoral dla produktów tej spółki. W skład Dekoral weszły 3 farby emulsyjne Polinak, Akrylit W i Akrotix oraz dwie emalie do drewna i metalu Emakol i Akrylux.

Dekoral – nazwa powstała z połączenia wyrazów DEKO-racja + RAL. Taki rodzaj nazwy nazywamy kontaminacją.

Produkty marki Dekoral wyróżniały się na rynku długotrwałą bielą i nie żółkły z upływem czasu, co wyróżniało farby Dekoral spośród konkurencyjnych wyrobów na rynku.

W 1998 roku rozpoczęto kampanie reklamową marki Dekoral pod hasłami: ‘Dekoral – Raz na długi czas’ i ‘ Rodzina Dekoral to idealna biel ścian na długi czas’.

Nazwa nowego produktu – Ekomal

W rok później na rynku pojawiły się nowe produkty Dekoralu: Dla każdego została także wprowadzona nazwa nowego produktu. Farba elewacyjna Polinit i Emalia Luksusowa do okien i drzwi. W tym czasie sprzedaż produktów Dekoral wzrosła o 25%, a rozpoznawalność marki sięgnęła aż do 82%.

W 2000 roku na rynku pojawiły się dwie nowe emalie: emalia antykorozyjna i emalia akrylowa do kaloryferów. Następne lata to wprowadzanie nowych technologii i rozwiązań w produkcji Dekoralu. Do nich należały: skrócony czas schnięcia Emakolu i pozbycie się mocnego zapachu, farba Polinak zwiększyła wydajność i efekt krycia.

Dekoral wprowadził do sklepów innowacyjny komputerowy system doboru kolorów: Dekoral Color System. Przeprowadzono kampanię reklamową dla farb Dekoralu, promując ich odporność na zmywanie, ścieranie i czynniki atmosferyczne.

Otwarto w Sopocie i Wrocławiu Studio Aranżacji Koloru, którego celem jest stworzenie centrum mody na kolor, tam można uzyskać porady dotyczące aranżacji wnętrz z doborem kolorystyki. W 2004 roku pojawił się nowy produkt Dekoralu, farba do zamalowywania plam, Renostyl Spray. Nazwa nowego produktu bezpośrednio opisuje zastosowanie preparatu. W 2005 roku stworzono submarkę dla użytkowników profesjonalnych – Dekoral Professional. Nie jest to nazwa nowego produktu a nazwa linii ofertowej.

nazwa nowego produktu - Decoral

nazwa nowego produktu – Decoral

Dekoral jest prężnie rozwijającą się marką, co przejawia się na promowaniu coraz to nowych produktów. Na rynku pojawiają się kombinacje farb (srebrny pył, iskrzące złoto, perłowa poświata), gdzie promocje produktu połączono z pokazem mody Ewy Minge.  Nazwa nowego produktu to Dekoral Fashion.

Dodaj komentarz


WordPress SEO