Nazwa marki M&M’s

M&M’s to kolejna marka, której nazwa pochodzi od nazwisk wynalazców. Nazwa marki M&M’s jest skrótowcem od wyrażenia „Mars & Murrie’s”- „Mars” od Forrest Edward Mars i „Murrie’s” od Bruce Murrie.

Nazwa marki M&M’s

Nazwa marki jest skrótowcem. M&M’s to skrótowiec mieszany, lub inaczej kombinowany – charakteryzują się niejednorodną strukturę. Są po prostu kombinacjami innych form skrótowców.

Nazwa marki M&M's

Nazwa marki M&M’s

Dobra nazwa marki produktu to podstawa sukcesu rynkowego. Tylko z bezpieczną i unikalną nazwą można zbudować silną markę. Aby to było możliwe nazwa produktu musi spełniać dwa podstawowe kryteria: kreatywnie wyróżniać i gwarantować bezpieczeństwo prawne marce.

Kreatywna i unikalna nazwa produktu

Wybór nazwy produktu lub usługi jest decyzją strategiczną. Zła nazwa produktu sukcesowi szkodzi, ogranicza markę, a w porównaniu z konkurentami wypada blado i nieatrakcyjnie. Oto osiem cech jakie powinna posiadać kreatywna i perswazyjna nazwa produktu:

1.         Nazwa marki produktu powinna być Zwięzła > prosta budowa i charakterystyczna forma.

2.         Nazwa produktu musi być Prostota > łatwa do zaakceptowania i szybko rozpoznawana.

3.         Nazwa marki produktu powinna być Pozytywna > aktywnie motywująca do zakupu.

4.         Oczekujemy aby nazwa była Oryginalna > nie naśladująca i nie dająca się kopiować.

5.         Powinna być Perswazyjna > pokazująca unikalną cechę lub ideę oferty.

6.         Zależy nam aby nazwa produktu była Niezapomniana > wywierająca trwałe wrażenie, zostawiająca ślad w pamięci odbiorców.

7.         Nazwa marki produktu powinna być Charakterystyczna >  trafnie opisująca towar.

8.         Często wymagamy aby nazwa produktu była Niekonwencjonalna > łamiąca standardy, wychodzący z konwencji.

Dodaj komentarz


WordPress SEO