Nazwa marki DHL

Nazwa marki DHL pochodzi od nazwisk założycieli firmy: Adriana Dalseya, Larrego Hillbloma i Roberta Lynna. Firma DHL początkowo miała zajmować się transportem przesyłek ze Stanów Zjednoczonych do Hawajów.

Nazwa marki a rozwój oferty

Aktualnie DHL to przedsiębiorstwo zajmujące się przewozem i logistyką w segmencie międzynarodowych i krajowych przesyłek kurierskich i posiada oddziały w 220 krajach na świecie, w tym w Polsce. Abstrakcyjna nazwa marki, istniejąca jako akronim, doskonale oddaje międzynarodowy charakter przedsiębiorstwa.

Nazwa marki a relacje właścicielskie

Właścicielem firmy od 1998 roku jest Deutsche Post. DHL jest częścią koncernu – Deutsche Post DHL i składa się z trzech pionów: DHL Express, DHL Global Forwarding, Freight i DHL Supply Chain. Jak widać, pomimo akwizycji, nazwa marki została zachowana. DHL to usługi dostawcze na całym świecie, transport drogą lotniczą, ciężarówkami, statkami i koleją, usługi magazynowania, pakowania, dostawy poczty międzynarodowej, spedycja dostosowana do potrzeb klienta.

Akronim - nazwa marki DHL

Akronim – nazwa marki DHL

Nazwa marki jako rękojmia doskonałej renomy

Usługi DHL to także punktualne dostarczanie pilnych dokumentów z wykorzystaniem najobszerniejszej sieci transportu ekspresowego. Nazwa marki i logo DHL widoczne są na samolotach, ciężarówkach, samochodach dostawczych, terminalach, centrach przeładunkowych ( 250 samolotów i 500 obsługiwanych lotnisk), 100 tys. Pracowników (w tym 5 tys. W Polsce).

Nazwa marki DHL pochodzi od nazwisk założycieli firmy: Adriana Dalseya, Larrego Hillbloma i Roberta Lynna.

W Polsce DHL Express funkcjonuje od 1991 roku i posiada 4 sortownie krajowe, 6 lotniczych, 3 samoloty i ponad 2300 tras kurierskich. Nazwa marki jest doskonale znana i rozpoznawana.

Dodaj komentarz


WordPress SEO