Nazwa marketingowa Scania

Firma Scania została założona w 1900 roku. Początkowo spółka nosiła nazwę Maskinfabriks AB Scania i miała swoją siedzibę w Malmö. Nazwa marketingowa Scania pochodzi od nazwy krainy geograficznej w Szwecji. W 1911 roku Scania połączyła się z koncernem motoryzacyjnym Vagnsfabriks Aktiebolaget i Södertälje. W ten sposób powstała firma AB Scania-Vabis.

Nazwa marketingowa po spin off

Po fuzji, a następnie podzieleniu z koncernem SAAB, w 1995nastapiła zmiana nazwy – część produkująca pojazdy użytkowe otrzymała nazwę Scania AB, którą nosi do dziś. Nazwa marketingowa to oczywiście Scania. Poza pojazdami pod marką Scania firma produkuje także silniki, wykorzystywane do napędzania łodzi motorowych. Marka Scania używa logo z gryfem, które było wspólne ze znakiem marki SAAB.

Nazwa marketingowa marki

Nazwa marketingowa marki

Nazwa marketingowa Scania pochodzi od nazwy krainy geograficznej w Szwecji

Historyczna nazwa marketingowa

Skania lub Skonia to historyczna prowincja Szwecji. Do roku 1658 roku należała do Danii. Zmienił to traktat z Roskilde. Skania leży na południu Szwecji nad Morzem Bałtyckim i cieśniną Sund. Związki z Dania pozostały – Skania połączona jest z duńską wyspą Zelandią mostem nad cieśniną Sund. Nazwa marketingowa marki wiąże się z historią i tradycją regionu.

Nazwa marketingowa marki

Nazwa marketingowa a nazewnictwo korporacyjne

Fuzje firm a nazwa marketingowa

Dodaj komentarz


WordPress SEO