Nazwa handlowa INKA

Inka to nazwa handlowa polskiej kawy zbożowej. Inka produkowanej od 1971 roku w Skawinie. Obecnie producentem kawy Inka jest firma Grana. W skład produktu wchodzą: jęczmień, żyto, cykoria i buraki cukrowe.

Nazwa handlowa Inka.

Kawa zbożowa to rodzaj bezkofeinowego napoju . Smakiem przypomina naturalną kawę, jednak najczęściej składa się z prażonego żyta, cykorii i buraka cukrowego. W Polsce kawa zbożowa popularna była w czasach PRL. Ze względu na problemy związane z importem prawdziwej kawy, kawa zbożowa stanowiła jej substytut. Technologia produkcji kawy Inka została opracowana przez polskich naukowców.

Nazwa handlowa Inka to kontaminacja od słów Instant (rozpuszczalne) + Kahva (kawa). Określenie instant odnosi się do produktów błyskawicznych, rozpuszczalnych, liofilizowanych. Instant pochodzi z łacińskiego instans i znaczy dosłownie natychmiastowy. Kafe pochodzi z tureckiego i znaczy kawiarnia, podczas gdy kahva znaczy kawa.

Nazwa handlowa Inka

Nazwa handlowa Inka

Nazwa handlowa – kawy zbożowe w Polsce

Poza Inką najbardziej znane marki kawy zbożowej w Polsce to Anatol i Kujawianka. Inka wyróżnia się nazwą w formie neologizmu, wykreowaną jako nazwa handlowa. Był czas, gdy określenie inka było potoczną nazwą całej kategorii produktów.

Nazwa handlowa Inka to kontaminacja od słów Instant (rozpuszczalne) + kahva (kawa).

Teoretycznie przewagę zawsze ma krótka nazwa handlowa, łatwa w mowie i pisowni, która ułatwiają życie marketingowcom na każdym poziomie komunikacji. Natomiast nazwa handlowa trudna, skomplikowana, buduje nazewnictwo które ma zawsze „pod górkę”.

Sama cecha wyróżniania nie wystarczy jednak do tego, aby zaistnieć i zostać zapamiętanym. Dobra nazwa handlowa musi posiadać jeszcze szereg innych cech, które pozwolą jej się rozwinąć i być lepiej sprzedawaną. Inka, ze względu na swoją długość jest bardzo dobrą nazwa o olbrzymim potencjale marketingowym.

Dodaj komentarz


WordPress SEO