Nazwa firmy Sony

Sony to japońskie przedsiębiorstwo założone 7 maja 1946 roku przez Masaru Ibuka i Akio Morita w Tokio. Początkowo był to instytut badawczy Tōkyō Tsūshin Kenkyū-jo, utrzymujący się z drobnych usług serwisowych. Rok później przekształcił się w nisko skapitalizowaną firmę o nazwie Tōkyō Tsūshin Kōgyō Kabushiki Kaisha (w skrócie Totsuko), której głównym celem była produkcja sprzętu telekomunikacyjnego i woltomierzy. Nazwa firmy Sony to efekt rozwoju firmy.

Nazwa firmy Sony – historia firmy

Marka znana jest z wprowadzenia na rynek w 1979 roku i wylansowania  przenośnego odtwarzacza kasetowego o nazwie „walkman”. Stworzyła w ten sposób  nową kategorię produktów elektronicznych. Firma opracowała i wypromowała takie znaki towarowe discman czy trinitron. Inne znane nazwy jako marki Sony to MiniDisc, konsole wideo PlayStation, pamięci Memory Stick oraz komputery VAIO. Nazwa firmy Sony wspiera wszystkie submarki ofert.

Nazwa firmy Sony

Nazwa firmy Sony

Sony dzięki przejęciom jest ponadto właścicielem studia filmowego Columbia Pictures. Nazwa firmy Sony w tym wypadku nie zamieniła nazwy studia. Ponadto Sony Music jest jednym z największych wydawców muzycznych na świecie. Od 2006 roku, po przejęciu działu lustrzanek cyfrowych koncernu Konica Minolta, firma wprowadziła markę sprzętu fotograficznego pod nazwą Sony Alfa (Sony α).

Logo Sony zaprojektował Yasuo Kuroki. To bliski kolega założycieli, wieloletni pracownik Sony, zatrudniony jako projektant wzornictwa przemysłowego. Logo SONY było stylizowane w roku 1973.

Etymologia nazwy Sony wiąże się z łacińskim słowem „sonus”, oznaczającym „dźwięk”. „Sonny” to także słowo z amerykańskiego slangu, używane w odniesieniu do bystrego młodzieńca. „Sonny boys od wizji i dźwięku”

Nazwa Firmy Sony

Nazwy firmy Sony wiąże się z łacińskim słowem „sonus”, oznaczającym „dźwięk”. „Sonny” to także słowo z amerykańskiego slangu, używane w odniesieniu do bystrego młodzieńca. „Sonny boys od wizji i dźwięku” – tak o pracownikach firmy mówił założyciel firmy – Akio Morita. Na początku działania nowa nazwa firmy w skrócie brzmiała Totsuko. Zmiana nazwy na Sony nastąpiła w roku1958. Powodem zmiany nazwy była trudność w wymowie i zapamiętaniu oryginalnej nazwy firmy. Sony zostało wybrane, ponieważ jest łatwe do wymówienia w wielu językach. Nazwa firmy Sony jest także prosta do zapamiętania ze względu na swoją długość i dwusylabowość.

Japońskie marki

Nazewnictwo z Japonii

W roku 2010 marka Sony była na 34 miejscu w rankingu najwartościowszych marek świata, wyceniona na ponad 11mld $. Firma jest spółką publiczną. Jest notowana na giełdach tokijskiej (TSE) i nowojorskiej (NYSE). Strategia biznesowa i rynkowa bycia liderem w wybranych kategoriach wpływa na wysokość wyceny firmy i marki. Nazwa firmy Sony wydatnie pomagała marce w budowaniu pozycji rynkowej. Obecnie Sony ma jeden z największych poziomów świadomości i rozpoznawalności marki wśród światowych producentów elektroniki użytkowej.

WordPress SEO