Nazewnictwo a wizerunek marki Lech

LECH – marka piwa produkowanego przez Lech Browary Wielkopolski należący do Kompanii Piwowarskiej. Wizerunek marki odnosi się skali działania – LBW jest największym przedsiębiorstwem piwowarskim w Polsce.

Wizerunek marki i jej produktów

Najwyższa jakość produktów jest zagwarantowana przez rygorystyczne przestrzeganie zasad produkcji piwa, nowoczesne technologie i kilkusetletnie doświadczenie w warzeniu piwa.

Piwo LECH produkowane jest w 4 rodzajach: Free –  bezalkoholowe, Premium – piwo jasne pełne, Pils-  piwo jasne pełne typu pilzner, Mocny- piwo jasne mocne.

W 2007 roku w Starym Browarze w Poznaniu wystawiono największy na świecie kufel wypełniony piwem LECH Pils. Ustanowiono wtedy rekord Guinessa w największej liczbie osób pijących z jednego kufla. 4250 litrów piwa wypiło 10 625 osób. Działanie to miało wzmocnić wizerunek marki.

Nowy wizerunek marki

W 2004 roku zmieniono wizerunek marki: zmieniono etykietę i kolor butelki Lecha Premium i Mocnego z brązowego na zielony. Wizerunek marki jest także kształtowany poprzez jej nazwę. Lech to staropolskie imię o pochodzeniu słowiańskim. Pochodzenie imienia nie jest do końca potwierdzona. Jedna z teorii mówi, że imię pochodzi od słowa „lścić”, co znaczy działać sprytnie, chytrze. Narodowa legenda mówi, że nosił je protoplasta Polaków. Polacy od tego imienia często nazywani byli Lechitami. Imię Lech najbardziej popularne było w średniowieczu.

Naming a wizerunek marki Lech

Naming a wizerunek marki Lech

Wizerunek marki jako uosobienie

W nazewnictwie to figura retoryczna polegające na metaforycznym przedstawianiu idei przedsiębiorstwa lub marki jako osoby. Wizerunek marki nawiązuje do personifikacji (od łacińskiego persona – osoba i facere – robić).

Dodaj komentarz

WordPress SEO