Naming produktu. Parowy Vetter czy Parowy Jeleń

Naming produktów. Browary Lubelskie wprowadzają na rynek nowe piwo. Nazwa piwnego specjału to Browar Parowy Vetter. Taki naming produktu nawiązuje do tradycji browaru. Ale jakiej? Browaru o takiego nazwie w Lublinie nie było.

Naming nie do końca historyczny.

Piwo Browar Parowy Vetter kierowane jest do segmentu Premium, będzie więc marką niszową. Browar Parowy Vetter to jasny lager. Piwo ma posiadać walory klasycznego piwa bawarskiego. Tradycyjna receptura warzenia, to powrót do korzeni piwowarstwa. Nowe piwo Perły nawiązuje także nazwą do historii miejsca i browaru. Twórcą lubelskiego piwa był przemysłowiec Karol Rudolf Vetter. W XIX wieku w miejscu gdzie znajduje się obecna siedziba browaru, wytwarzane były piwa dolnej fermentacji. Najpierw w roku 1835 Karol Rudolf Vetter roku założył w Zawieprzycach wytwórnię porteru i likierów. Następnie w 1844 roku na okazyjnych warunkach kupił zabudowania dawnego kościoła św. Kazimierza i klasztoru reformatów w Lublinie. W ich miejscu założył najpierw destylarnię wódek, a potem browar. Jego przedsiębiorstwo należało do największych wytwórni alkoholu na Lubelszczyźnie. Naming produktów: Browar Parowy Vetter jest kombinacją nazw dwóch wcześniej istniejących w Lublinie zakładów. Browaru Vetterów i Browaru Parowy Jeleń. Nazwa Browar Parowy Jeleń jest dość ciekawa – prawdopodobnie nawiązuje do herbu guberni lubelskiej – jelenia. Jednak jak widać określenie „jeleń”, nie przypadło do gustu marketingowcom z Browaru Perła. Zastosowali naming unikający skojarzeń spoza obszaru wartościowego dla marki.

Naming marki Parowy Vetter

Naming marki Parowy Vetter

Naming a przepisy oznakowania produktów.

Przy okazji tego przykładu warto przytoczyc zasady nazywania produktów spożywczych. Naming musi tych zasad przestrzegać.

Oznakowanie środka spożywczego nie może wprowadzać konsumenta w błąd. Ograniczenie to dotyczy w szczególności charakterystyki środka spożywczego, w tym jego nazwy, rodzaju, właściwości, składu, ilości, trwałości, źródła lub miejsca pochodzenia, metod wytwarzania lub produkcji. Oznakowanie nie może także wprowadzać w błąd przez przypisywanie środkowi spożywczemu działania lub właściwości, których nie posiada. Oznakowanie nie może sugerować, że środek spożywczy posiada szczególne właściwości, jeżeli wszystkie podobne środki spożywcze posiadają takie właściwości.

Znakowanie na produktach spożywczych nie przypisywać środkowi spożywczemu właściwości zapobiegania chorobom lub ich leczenia albo odwoływać się do takich właściwości, z zastrzeżeniem art. 24 ust. 4 i art. 33 ust. 4. Informacje na produkcie nie mogą zawierać oświadczeń żywieniowych lub zdrowotnych niezgodnych z przepisami rozporządzenia nr 1924/2006.

Powyższe przepisy stosuje się również do reklamy oraz do prezentacji środków spożywczych, w tym  w szczególności w odniesieniu do ich kształtu, wyglądu lub opakowania, zastosowanych materiałów opakowaniowych, sposobu prezentacji oraz otoczenia, w jakim są prezentowane. A więc nie tylko naming jest ogranioczony przepisami prawa.

Dodaj komentarz


WordPress SEO