Naming dla produktów. Coolpix.

Compact Digital Cameras to kategoria produktów, do której także wkroczył naming dla produktów. Aby wyróżnić swoją ofertę na rynku oraz pokazać siłę oferty w portfolio firmy, Nikon buduje submarki ofertowe.

Naming dla produktów fotograficznych

Nikon Coolpix to seria cyfrowych aparatów kompaktowych. Innowacyjne produkty produkowane są przez Nikon Corporation. Seria cyfrowych aparatów fotograficznych została zapoczątkowana w roku 1997. Wtedy powstały modele Coolpix 100 i Coolpix 300. Pierwsze aparaty posiadały obiektyw stałoogniskowy, matrycę o rozdzielczości 0,3 megapixela. Były więc to proste ale innowacyjne urządzenia. Kolejne cyfry dodawane do nazwy produktu prezentowało kolejne modele. Naming dla produktów wykorzystywano do prezentacji modeli aparatów.

W roku 2005 aparaty Coolpix zostały podzielone na serie. Każda seria otrzymała wyróżniający naming dla produów. Naming dla prezentacji modeli opiera się na dodaniu litery, będącej pierwszą w opisowej nazwie funkcjonalmnej: L – Life, S – Style i P – Performance. Tak powstały submarki linii Coolpix.

Coolpix - naming dla produktów fotograficznych

Coolpix – naming dla produktów fotograficznych

Naming dla produktów a ochrona prawna znaków towarowych

Nazwa Coolpix jest neologizmem powstałym jako kontaminacja angielskich słów: cool i pixel.
Cool to chłodny, orzeźwiający, świeży, ale w potocznej mowie używany jest jako: świetny, super czy super. Słowo pixel odwołuje się do idei aparatu cyfrowego czyli matrycy światłoczułej, która opisywana jest ilością pixeli. Naming dla produktów bardzo często wykorzystuje kontaminację, aby marka mogła zaprezentować swoje wyróżnienie i koncept wizerunkowy. Problemem w takim nazewnictwie może być duża popularność wielu morfemów lub słów, co prowadzi do podobieństwa nazw. Naming dla produktów musi się z taką sytuacją pogodzić – na świecie jest już ponad 20 mln znaków towarowych i liczba ich stale rośnie. Naming dla produktów to obecnie często wyścig o pierwszeństwo.

Dodaj komentarz


WordPress SEO