Najstarszy producent samolotów w Polsce zmienia nazwę

PZL Warszawa-Okęcie, należący do koncernu Airbus Military, będzie działał pod marką koncernu. Firma zmienia nazwę na Airbus Military, tak więc zapadła decyzja o zmianie nazwy na markę globalną.

Z perspektywy biznesowej, zmiana nazwy PZL Warszawa-Okęcie jest sygnałem o zaangażowaniu Airbus Military na lokalnym polskim rynku. Z perspektywy marketingowej, jedna marka, spójna z marką koncernu, pozwoli zakładom na synergię w działaniach marketingowych i handlowych. Można także sądzić, że działając pod globalną marką, warszawska firma uzyska wsparcie w eksporcie, jako że naturalną konsekwencją zmiany nazwy firmy będzie markowanie produktów i usług oznaczeniem Airbus Military.

To kolejna polska lokalna marka, która po wejściu pod skrzydła wielkiego koncernu zmienia nazwę. Nie powinno już nas dziwić, że koncerny międzynarodowe nie pozostawiają lokalnych marek. Wiąże się to z ich globalną polityką i budowaniem swoje własnej marki. Każda kolejna spółka przyczynia się do promocji nazwy i marki spółki nadrzędnej. Zmiana nazwy na nazwę koncernu jest także sygnałem, że spółka nie będzie w najbliższym czasie sprzedana.

Dodaj komentarz


WordPress SEO