My tu Gadu Gadu

GG to skrót nazwy Gadu Gadu. Cytat ze znanej piosenki stał się nazwą najpopularniejszego polskiego programu – opracowywanego przez firmę GG Network komunikatora internetowego. Pomysłodawcą i twórcą usługi markowanej jako Gadu-Gadu jest Łukasz Foltyn.

Marka Gadu Gadu

Gadu Gadu jest to w pełni produkt polski, chociaż programista czerpał koncepty ze stworzonego przez czterech izraelskich programistów rozwiązania o nazwie ICQ. 

Gadu Gadu zostało uruchomione 15 sierpnia 2000 roku. Komunikator od razu zdobył olbrzymią popularność. Sukces Gadu Gadu opierał się na wejściu w niewykorzystaną niszę rynkową, co pozwoliło marce zająć pozycję niekwestionowanego lidera rynku. W efekcie Gadu Gadu zajęło niszę, którą okupuje do dzisiaj. Zwykły program szybko stał się elementem współczesnej kultury. Swoje numery GG podają liczne firmy i osobistości, często nawet na wizytówkach. Przykładowo Lechowi Wałęsie przydzielono numer 1980, zaś Muzeum Powstania Warszawskiego ma numer 1944.

Fenomen Gadu Gadu

Unikatowy w Gadu Gadu jest jego narodowy charakter, co na świecie jest niemal niespotykane. Może dlatego firma podjęła w 2007 próbę rozszerzenia na Wschód. Na Ukrainie uruchomiono wersję komunikatora pod nazwą Balachka – od kreślenia pogawędki. Prostota nazwy jest jednak ograniczeniem marki. To co dla Polaków zrozumiałe i łatwe do zaakceptowania, dla naszych wschodnich sąsiadów było problemem. Stąd nowa nazwa na nowym rynku.

Nowe logo marki Gadu Gadu

Nowe logo marki Gadu Gadu

W 2007 roku Gadu-Gadu zadebiutowało na giełdzie. Po kilkunastu miesiącach 100% akcji spółki nabyła południowoafrykańska firma Naspers.

Dodaj komentarz


WordPress SEO