Mieszko – nazwa historyczna dla nowej marki

Zakłady Przemysłu Cukierniczego  Mieszko to producent słodyczy. Marka jest stosunkowo młoda, jako że rozpoczęła swoją działalność w 1993 roku. Nazwa historyczna pochodzi od imienia piastowskiego władcy ziemi raciborskiej.

Nowa nazwa – nazwa historyczna

Wcześniej tradycje cukiernictwa w regionie budowały zakłady Ślązak i Raciborzanka. Po czterech latach od powstania, firma zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Specjalnością firmy była produkcja wyrobów czekoladowych. W roku 2000 po przejęciu Spółdzielni Walter portfolio ofertowe rozszerzono o pieczywo cukiernicze. Firma rośnie głównie poprzez przejęcia. W roku 2011 ZPC Mieszko stały się właścicielem firmy Vilniaus Pergale, wiodącego producenta słodyczy na Litwie. W ten sposób marka Mieszko weszła na rynki bałtyckie, zajmując pozycję lidera w wielu kategoriach, między innymi w tabliczkach czekoladowych. Kolejna inwestycja firmy to spółka Artur, producent ciastek kruchych, markiz, pierników i krakersów.

Mieszko –  nazwa historyczna dla nowej marki

Marka Mieszko to nazwa historyczna, która nawiązuje do historii Raciborza. Mieszko to starosłowiańskie imię, jakie nosili książęta raciborscy. Nazwa historyczna ma budować wizerunek marki z tradycjami. Nazwa marki powstała od imienia, nawiązuje do konwencji nazewnictwa wielu produktów z rynku słodkości. Michałki, Grześki, Piekarnia Mistrza Jana to kilka przykładów.

Mieszko - nazwa historyczna

Mieszko – nazwa historyczna

Mieszko to męskie imię pochodzenia słowiańskiego. Mieszko to najprawdopodobniej forma skrócona imienia Miecisław. Imię to było popularne w dynastii piastowskiej. W latach 1172-1173 Mieszko I Plątonogi otrzymał oddzielne Księstwo Raciborskie. Mieszko był drugim pod względem starszeństwa synem księcia polskiego Władysława II Wygnańca. Imię otrzymał po swoim stryju Mieszku III Starym.

Dodaj komentarz


WordPress SEO