Marketingowe znaczenie nazwy dla nowych produktów.

Nazwa jest fundamentem dobrej i konkurencyjnej marki. Marketingowe znaczenie nazwy dla nowych produktów stale rośnie.

Nazwy dla nowych produktów

Nowe produkty muszą się wyróżniać. Nazwy dla nowych produktów są podstawą budowy marki. Nazwa to jej wyróżnienie, pierwszy komunikat definiujący produkt i jego atuty. Nazwa jest podpisem dobrej marki. Mitem jest, że sama nazwa sprzedaje. 

Ale aby zbudować dobrą markę, czyli taką która generuje wysoką sprzedaż, która pozwala na uzyskanie wysokich marż, dobre nazwy dla nowych produktów to konieczność. Nazwa nie powinna być jedynie efektem pracy naszej kreatywności, lecz przemyślaną decyzją, zgodną z założeniami i strategią biznesową.

Nowe nazwy dla nowych produktów.

Nowe nazwy dla nowych produktów.

Nazwy dla nowych produktów powinny wynikać z analizy strategii biznesowej oraz celów, jakie zostały przed inicjatywą wprowadzenia nowego produktu postawione. Na przykład, dla produktu kierowanego na rynek e-commerce poszukujemy nazwy, dla której będzie możliwa rejestracja domeny pierwszego rzędu. Wiele firm, planując działanie na rynku szerszym niż lokalny poszukuje nazwy z wolną domeną „com”. Jak trudno znaleźć dobra nazwę z domeną, niech świadczy fakt, że w samej tylko Polsce mamy zarejestrowane ponad dwa miliny domen internetowych. A domen z rozszerzeniem com jest na świecie ponad 100 milionów.

Nazwy dla nowych produktów a domeny interentowe

W sytuacji, w której większość atrakcyjnych domen jest już zajęta, tworzy się rynek sprzyjający obrotowi nimi. W Polsce rozwija się on nieustannie, o czym świadczą rosnące z roku na rok ceny transakcyjne. Najdrożej sprzedana domena w 2008 r. to domain.pl za 97 313 złotych (źródło: www.cenydomen.pl), w 2009 r. kino.pl – za 150 tys. złotych, a w 2010 r. opony.pl – już za 960 tys. Złotych! Dla porównania na świecie transakcje na domenach .com sięgają milionów dolarów: w ubiegłym roku sprzedano domenę insure.com za 16 mln dolarów, a w 2008 r. domenę fund.com – za 9,99 mln dolarów.

Podobnie jest z domenami dla nowych produktów. Kreowanie nowej marki warto zacząć od poszukiwania nazwy dla  nowych produktów. Pozwoli to uniknąć przykrych niespodzianek i konieczności wykupowania praw do domeny.

Nowe nazwy dla nowych produktów.

Nazwy dla nowych produktów a nazwy potoczne.

Nazwy dla nowych produktów – powodowy zmiany nazwy

Dodaj komentarz


WordPress SEO